روزانه ۵ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در بازار عرضه می شود

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار سامانه سماصط در تیرماه ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی با مجوز انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ شرایط خوبی ندارد، اظهار کرد: علی رغم آنکه مرغداران با نرخ مصوب یا حداکثر هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر عرضه می کنند، اما عرضه با نرخ های بالا در بازار این موضوع را نشان نمی دهد.

وی افزود: در شرایط کنونی مرغ گرم با نرخ مصوب یا حداکثر با قیمت ۲۶ هزار تومان در بازار باید عرضه شود که متاسفانه در سطح بازار بسیار بالاتر از این نرخ است که این امر با واکنش شدید مرغداران روبروست.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه کماکان در بازار بالاست، بیان کرد: در حال حاضر هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۶ هزار و ۷۰۰ تومان بدست مرغدار می رسد که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: بسیاری از واحدهای مرغداری به رغم گذشت ۲ ماه از خرید نهاده برای دوره تولید، اما نهاده بدستشان نرسیده است و با وجود شروع دوره جدید، نهاده قبل را دریافت نکرده اند و گویا اراده ای برای حل مشکل تامین به موقع نهاده وجود ندارد که همین موضوع موجب شده تا مرغدار رغبتی برای تولید نداشته باشد و نسبت به جوجه ریزی برای دوره بعد دچار شک و تردید شود.

وی ادامه داد: دولت برای استمرار تولید پایدار باید نسبت به تامین نهاده واحدهای مرغداری اقدام کند و همواره با اعمال نظارت بیشتر، مرغ مورد نیاز مردم را تامین کند تا بازار دچار چالش نشود چرا که اگر توزیع در چرخه واقعی صورت نگیرد، بازار مرغ متشنج می شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آمار سامانه سماصط در تیرماه ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی با مجوز انجام شده که براین اساس روزانه ۶ هزار و ۴۰۰ تن مرغ در بازار توزیع خواهد شد، اما هم اکنون عرضه مرغ مربوط به جوجه ریزی خرداد است که میزان عرضه مرغ با نیاز بازار تفاوت چندانی ندارد.

به گفته وی، بنابر آمار جوجه ریزی خرداد روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در سطح بازار باید عرضه شود که به دلیل تنش های گرمایی، توزیع روزانه مرغ با ۲۰ درصد کاهش حدود ۵ هزار و ۶۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰ تن است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی که مرغ با نرخ های بالایی در سطح بازار عرضه می شود، در بحث قطعه بندی مرغ باید حساسیت جدی وجود داشته باشد چرا که بسیاری از واحدهای صنفی،  مرغ را بصورت قطعه بندی با قیمت های بسیار بالا عرضه می‌کنند و از طرفی قیمت بالای مرغ بسته بندی این وسوسه را ایجاد می کند تا مرغ در این قالب به بازار عرضه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =