مدعیان فروش سوالات کنکور در دام پلیس

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری ۶۴ نفر از افرادی که مدعی فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: با رصدهایی که به صورت پیش دستانه در فضای مجازی صورت گرفت و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزرات علوم، ۲۸۸ تارنما و کانال در فضای مجازی شناسایی شدند که افراد با عنوان فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی در این زمینه اقدام به فعالیت‌های مجرمانه می‌کردند.

وی افزود: از این بین ۶۸ کانال و تارنمای مرجع و متخلف شناسایی ، ۶۴ متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تمام تبلیغات این افراد مبنی بر بارگذاری سوالات کنکور و امتحانات نهایی، دروغین و جعلی است، این افراد به هیچ عنوان به سوالات دسترسی نداشتند.

وی افزود: متهمان با استفاده از تکنیک‌های خاص از نمونه سوالات سال‌های گذشته استفاده می‌کردند و این سوالات را به عنوان نمونه سوالات سال جدید به دانش آموزان و دانشجویان معرفی و در ازای آن مبالغی را دریافت می‌کردند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه هیچ سوالی قبل از آغاز کنکور توسط مجرمان سایبری منتشر نشده است، بیان کرد: تنها در دو پرونده به دلیل کم کاری برگزار کنندگان آزمون، داوطلبان تلفن همراه خود را در جلسه به همراه داشتند و در زمان برگزار امتحانات اقدام به عکس برداری از صفحه سوالات آزمون کرده و در فضای مجازی انتشار داده بودند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تاکید کرد: هموطنان به هیچ عنوان در این باره فریب مجرمان را نخورند و در صورت رویت چنین مواردی، گزارش‌های خود را به سایت پلیس فتا یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =