طرز تهیه کوفته بادمجان کبابی

این غذای خوشمزه که در ایران و ترکیه بسیار محبوب است می‌تواند گزینه خوبی برای گیاه خوران نیز باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، کوفته بادمجان یکی از انواع بسیار خوشمزه کوفته‌ها است که برخلاف تصور همه از گوشت در این کوفته استفاده نمی‌شود.

مواد لازم:

بادمجان ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط یک عدد

پودر سیر یک قاشق چایخوری

سبزی خشک معطر یک قاشق چایخوری

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

ریحان خرد شده ۱/۴ پیمانه

جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه

پنیر سفید نصف پیمانه

تخم مرغ یک عدد

آرد سوخاری یک پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای شروع سس را حاضر کنید تا در ادامه مراحل پخته و غلیظ شود. ابتدا گوجه فرنگی‌ها را پوره کنید و پیاز و سیر را نیز پوست بگیرید و رنده ریز یا پوره کنید. داخل قابلمه مورد نظر با روغن کمی تفت دهید تا سبک شود. سپس پوره گوجه فرنگی، ادویه‌ها و آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم تا پخته شود.

در ادامه سینی فر را از فر خارج کنید و فر را روی دما ۲۰۰ درجه قرار دهید تا گرم شود. سپس بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید. پیاز را نیز خلالی خرد کنید و روی سینی فر قرار دهید.

سپس سبزی خشک، نمک، ادویه‌ها و روغن زیتون را روی بادمجان و پیاز بریزید و سینی فر را داخل فر قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بپزد سپس سینی را خارج کنید و هم بزنید و مجدد برای ۱۵ دقیقه دیگر داخل فر بگذارید تا کبابی شود.

در ادامه سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد. سپس بادمجان‌ها را به همراه جعفری و ریحان داخل غذاساز ریخته و خوب هم بزنید تا پوره یکدست شوند. سپس پنیر سفید را نیز اضافه کنید و چند پالس دیگر بزنید. در انتها پودر سوخاری و تخم مرغ را نیز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد خوب یکدست و خمیری شود.

در ادامه از خمیر کوفته به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در دست خوب ورز دهید. برای شکل دادن به کوفته بهتر است دست‌های خود را از قبل کمی چرب کنید.

کوفته‌ها را در یک ظرف پیرکس مناسب قرار دهید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید. ظرف را از فر خارج کنید و سس آماده شده و غلیظ شده را روی آن بریزید. برای ۱۵ دقیقه مجدد ظرف را داخل فر قرار دهید تا سس به خورد کوفته‌ها برود به همین راحتی کوفته بادمجان حاضر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =