روسیه: مأموریت آمریکا در افغانستان شکست خورده

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که مأموریت افغانستان و نیروهای ناتو در افغانستان به شکست انجامیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (چهارشنبه) در سفر خود به تاجیکستان تصریح کرد که مأموریت ایالات متحده و ناتو در افغانستان شکست خورده است و اوضاع تحت کنترل دولت «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ANI» هند، شویگو روز گذشته طی سخنرانی در نشست سازمان همکاری شانگهای (SC0) تصریح کرد که جدیدترین تحولات در مناطق مرزی افغانستان و مهاجرت عظیم افغان‌ها به تاجیکسان و ازبکستان نشان می‌دهد که توافقات میان ایالات متحده و طالبان «در حال اجرا نیست».

وی با اشاره به این که طالبان کنترل مناطق وسیعی از افغانستان را به دست گرفته است، ادامه داد که اوضاع در افغانستان «به سرعت در حال بدتر شدن است و عملاً در حال خارج شدن از کنترل مقامات است. طالبان کنترل اکثر مناطق را به دست گرفته‌اند».

این مقام دفاعی روسیه با ابراز نگرانی از احتمال قدرت گرفتن تروریست‌های داعش در منطقه گفت: «یکی از نگرانی‌های ویژه، تقویت جایگاه داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی است که به افزایش تهدید نفوذ آن‌ها به کشورهای همسایه منجر شده است».

روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که بیش از ۱۵۰۰ نظامی از روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در منطقه نظامی «حرب میدون» در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان که قرار است بین ۵ تا ۱۰ اوت (۱۴ تا ۱۹ مرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1104817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =