دانشگاه آزاد اسلامی توان راه‌اندازی ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون را دارد

معاون وزیر بهداشت در مراسم آغاز واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: درحال حاضر توان راه اندازی ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون در دانشگاه آزاد وجود دارد که می تواند واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ هزار نفر را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم آغاز واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهارکرد: موضوع واکسن مهم ترین کار حوزه سلامت در کل کشور است. تاثیرگذادی خوب واکسن در کاهش میزان مرگ‌ و میر برای دنیا و ما کاملا مشهود است و به همین دلیل لزوم واکسیناسیون همگانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: دانشگاه آزاد با داشتن ظرفیت ۴۰ درصدی ظرفیت دانشجویان پرستاری و پزشکی کشور، می تواند کمک شایانی برای تسریع در روند واکسیناسیون انجام دهد. در ابتدا خانواده دانشگاه آزاد و بعد از واکسیناسیون دیگر بخش های وزارت علوم به زودی آغاز خواهد شد.

حریرچی ادامه داد: درحال حاضر توان راه اندازی ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون در دانشگاه آزاد وجود دارد که می تواند واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ هزار نفر را انجام دهد. مسلم است که تسریع واکسیناسیون در بازه زمانی کمتر در وهله اول موجب بازگشت به شرایط عادی زندگی و شغل و بعد از آن، جلوگیری از ابتدای مجدد و جهش ویروس را به همراه خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت از سرعت گرفتن روند واکسیناسیون گروه‌های هدف خبر داد و گفت: امروز علاوه بر آغاز واکسیناسیون دانشجویان و اساتید، واکسیناسیون معلمان را خواهیم داشت و امیدواریم با جبران تاخیر به وجود آمده در روند واکسیناسیون، این فرآیند به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =