۱۲۰۰ اثر به مرحله کشوری جشنواره شعر امید رسید

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۲۰۰ شعر به مرحله کشوری جشنواره شعر امید رسید که این آثار در ۲ مرحله داوری و ۳۲ اثر برگزیده شدند.

‏به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ محفل شعرخوانی برگزیدگان اولین جشنواره شعر امید دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه امروز به صورت مجازی برگزار شد.

فرزاد جهان‌بین در این محفل با اشاره به اینکه شعر یکی از رسانه های بسیار مهم است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یک بیت شعر بعضا از چند جلسه سخنرانی رساتر و موثرتر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بیان کرد: این جشنواره چند ویژگی خاص دارد. این طور نبوده که جشنواره‌ای طراحی شود و صرفا بخواهیم آثار برای ما ارسال شود؛ ما تمام واحدهای دانشگاهی را درگیر کار کرده‌ایم. کانون های شعر و ادب زحمت انجام این کار را برعهده داشتند و کار را پیش می‌بردند و اساتید گروه زبان و ادبیات فارسی نیز داوری اشعار را بر عهده داشتند.

وی افزود: در نهایت ۱۲۰۰ شعر به مرحله کشوری رسید که این آثار در ۲ مرحله داوری شدند و ۳۲ اثر برگزیده شدند که امروز و فردا آنها را خوهیم شنید.

جهانبین ادامه داد: آقایان محمدمهدی سیار، علی‌محمد مودب و میلاد عرفانپور از شاعران برجسته کشور مسئولیت داوری مرحله نهایی این جشنواره را بر عهده داشتند. مقرر شده است که آقای سیار در مجموعه شهرستان ادب برای کسانی که استعداد لازم را دارند؛ دوره هایی را برگزار کنند و کسانی را که کشف شده‌اند رها نکنیم.

در ادامه محمدمهدی سیار یکی از داوران جشنواره اظهار کرد: داوری جشنواره هم در مرحله اول  و هم در مرحله دوم کار بسیار دشواری بود و انتخاب بسیار سخت بود. همه آثاری که به این مرحله راه پیدا کردند؛ آثار ارزشمندی هستند.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم با دقت و تأمل در حدی که کار جشنواره به عنوان اعلام نفرات برتر راه بیفتد؛ ترتیبی را مشخص کنیم وگرنه این ترتیب هرگز ملاک برتری واقعی نخواهد بود.

سیار خاطرنشان کرد: این جشنواره حتماً ادامه پیدا خواهد کرد و به دوره‌های بعد خواهد رسید. کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی  می‌توانند شور و آتش شعر را در فضای دانشگاهی کشور افروخته نگه دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =