حاجی میرزایی: سال تحصیلی را باشکوه آغاز می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای ما بسیار متفاوت و سخت بود و نظام آموزشی در بزرگترین چالش قرن قرار گرفت و با مخاطراتی مواجه شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در آیین افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان در شهرری ضمن خداقوت به تلاشگران حوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: یکی از کارکردهای حوادث و رویدادهای زندگی این است که عیار انسان‌ها و سازمان‌ها را مشخص می‌کند و رویداد کرونا در کنار تمامی تلخی‌ها و مصائب که به جامعه وارد کرد، عیار حوزه بهداشت را در سخت کوشی، مردم داری و ..‌ مشخص کرد.

وی افزود: حوزه سلامت و بهداشت کشور برای تأمین سلامت در جامعه سختی‌ها را به جان خود خریدند و از این جایگاه به نمایندگی از جامعه فرهنگیان از خدمات ارزشمند تلاشگران عرصه سلامت تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال برای ما بسیار متفاوت و سخت بود و نظام آموزشی در مقابل بزرگترین چالش قرن قرار گرفت و با مخاطراتی مواجه شد که شامل تعطیلی مدارس و ازهم گسستگی شیرازه شبکه آموزشی بود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: معلمین ما و همچنین 70 درصد از معلمین جهان آموزش در بستر فضای مجازی را نیاموخته بودند و آموزش مجازی را برای نخستین بار تجربه کردند و دانش آموزان نیز از تجهیزات و دانش لازم برخوردار نبودند اما کار آموزش مجازی با تمامی سختی‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان اجازه تعطیلی آموزش دانش آموزان را ندادند افزود: جامعه فرهنگی به سرعت برای رفع کاستی‌ها با وجود اینکه کار در بستر مجازی دشوار بود، دست به کار شد و به میدان آمد اما همچنان این وضعیت با حضور دانش آموزان در مدرسه قابل مقایسه نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه تأکید کرد: مدرسه ظرفیت‌های اجتماعی، سلامت روانی، بلوغ اجتماعی، تحرک جسمی را توسعه و تکمیل می‌کند، امروز ارزیابی و جمع‌بندی بین‌المللی این است که از هر طریقی برای بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در مدارس اقدام شود لذا این ضرورت و حرکت ارزشمند شکل گرفت.

حاجی میرزایی ابراز داشت: جامعه فرهنگی به‌عنوان سربازان توسعه و پیشرفت آماده می‌شوند تا از مهرماه سال جاری بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس گسترش دهند و اجتماع ارزشمند دانش آموزان را هدایت کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: امروز نگرانی‌ها بابت دوری دانش آموزان از مدرسه پایدارتر است لذا باید همگی کمک کنیم تا شروع سال تحصیلی با شکوه برگزار شود که واکسیناسیون معلمان در سراسر کشور این اقدام بزرگ را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =