کار در عرصه هنر نیازمند بینش در حوزه‌های مختلف است

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه کار در عرصه هنر، نیازمند بینش و بصیرت کامل در حوزه‌های مختلف است، گفت: تولیدات و آثار هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که به دل و جان مخاطب بنشیند و لازمه این امر نیز، بینش و بصیرت در همه‌ حوزه‌ها است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ غلامرضا غفاری در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید، گفت: برگزاری چندین دوره از این جشنواره، نشان‌دهنده این است که حوزه فرهنگی مسیر طولانی را در این حوزه طی کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار کردن سخت است و نیازمند توان و هنرمندی در سطح بالا است، افزود: تولیدکنندگان و اثرگذاران می‌دانند که فعالیت در این حوزه آن هم در جامعه ما با وجود اقتضائات و شرایط خاص، کار سخت و طاقت فرسایی است.

غفاری ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد دستاوردهای خوبی در این جشنواره هستیم و اگر این دستاوردها نبودند، در شرایط فعلی، رغبتی برای برگزاری دهمین دوره این جشنواره وجود نداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه کار در عرصه هنر بدون بینش در حوزه‌های مختلف امکان پذیر نیست، گفت: تولیدات و آثار هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که به دل و جان مخاطب بنشیند و لازمه این امر نیز، بینش و بصیرت در اغلب حوزه‌ها است.

وی همچنین ضمن تشکر از فعالان فرهنگی در ستاد وزارت علوم و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، داوران و میزبانی دانشگاه الزهرا (س) افزود: امیدواریم همچنان هنرمندان با نگاه عمیق و افق‌های تازه‌تر، این حرکت را استمرار ببخشند و جامعه علمی و دانشگاهی و کل جامعه ایران را از دستاوردهای خود بهره‌مند سازند.

عسگری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رییس جشنواره نیز ضمن تشکر از میزبانی و همکاری دانشگاه الزهرا(س) در برگزاری این جشنواره گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید یکی از بسترهای مناسب برای بروز استعدادهای جوانان در این عرصه است.

وی با بیان اینکه ترغیب فعالان عرصه فیلم و عکس در دانشگاه‌ها به تولید آثار فاخر هنری در موضوعات اجتماعی به‌ویژه موضوع "اعتیاد" از اهداف این رویداد بود، افزود: این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار شد. بخش فیلم کوتاه این جشنواره شامل فیلم‌های مستند، تجربی، داستانی و انیمیشن بود. در بخش عکس نیز شرکت‌کنندگان در قالب عکس‌های هنری و اجتماعی وارد عرصه رقابت شدند.

عسگری در ادامه در رابطه با موضوعات این جشنواره مطرح کرد: موضوعات آزاد این جشنواره شامل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، جهان علیه خشونت و افراطی‌گری، تهران، پایتخت ایران است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در فاصله بین جشنواره نهم و دهم شاهد حضور گسترده فیلم سازان به‌خصوص در عرصه بین‌المللی هستیم، اظهارداشت: برگزاری این جشنواره موجب تقویت دیپلماسی فرهنگی ایران در شرایط تحریم شد. امیدواریم این جشنواره استمرار داشته باشد و نقش خود را در حوزه خردورزی به خوبی ایفا کند.

در پایان این برنامه از مقام فرهنگی، هنری و اخلاقی استاد علی نصیریان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1104847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =