شعر برآمده از زبان حال اجتماع است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محفل شعرخوانی برگزیدگان جشنواره شعر امید گفت: ادبیات و زبان مادری ریشه در معرفی تفکر انسان‌ها دارد و ملت ها با ادبیات‌شان شناخته می‌شوند. شعر برآمده از یک زبان حال اجتماعی است و شاعر در حقیقت آیینه بازتاب کننده جامعه خود و مفاهیم متعالی پیرامون است.

‏به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ محفل شعرخوانی برگزیدگان اولین جشنواره شعر امید دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه امروز به صورت مجازی برگزار شد.

محمدمهدی طهرانچی در این برنامه با بیان اینکه توجه به ادبیات در این فضایی که ما قرار داریم یک رسالت اجتماعی مهم است که باید به آن توجه شود، گفت: فضای مجازی هجمه‌ای در جهان ما به وجود آورده است که یکی از وجوه آن دور کردن جوانان از فرهنگ خودشان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ادبیات و زبان مادری ریشه در معرفی تفکر انسان‌ها دارد و ملت ها با ادبیات‌شان شناخته می‌شوند. شعر برآمده از یک زبان حال اجتماعی است و شاعر در حقیقت آیینه بازتاب کننده جامعه خود و مفاهیم متعالی پیرامون است. در واقع شعر شاعر متعلق به خود نیست و بیانگر آن چیزی است که در جامعه وجود دارد.

طهرانچی افزود: آنچه خداوند در قرآن می‌فرماید که آیات قران شعر نیستند؛ در مذمت شعر نیست بلکه در اهمیت قرآن است و می‌خواهد بیان کند که کلام وحی بالاتر و ارزشمندتر از شعر است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند توجه و احیای شعر در جامعه هستیم، گفت: باید به ادبیات و زبان که شعر مهمترین وجهه آن است و در حقیقت به عنوان گل و میوه این درخت است توجه کنیم.

طهرانچی ادامه داد: زبان فارسی، زبانی است که در تلاطمات اجتماعی مختلف خود را حفظ کرده و یکی از نکات برتری که در این زبان خودش را همواره تجلی بخشیده، شعر است. ما باید برای این زبان و عزیزانی که این نعمت را خداوند روزی آنها قرار داده ارزش قائل باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تشکر از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که این حرکت را در دانشگاه آزاد به راه انداخته‌اند ابراز امیدواری کرد که  این حرکت یک جریان مستدام باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =