حل اختلاف ۲ دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی بر سر املاک

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از حل اختلاف املاک و ساختمان‌های این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: امیدورام این موضوع فتح بابی برای انجام طرح‌ها و فعالیت‌های مشترک بیشتر باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ سعدالله نصیری‌قیداری در جلسه هیأت رئیسه مشترک دو دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به حل اختلافات این دو دانشگاه بر سر املاک و ساختمان ها، گفت: خوشبختانه اختلاف چندین ساله بین دو دانشگاه بر سر تملک املاک و مستغلات که نتیجه تفکیک دو دانشگاه در دهه شصت بود، با همدلی و همراهی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حل و فصل شد که امیدورام فتح بابی برای انجام طرح ها و  فعالیت های مشترک بیشتر باشد.

وی با برشمردن توان و ظرفیت دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: این دانشگاه با برخورداری از اعضای هیات علمی و متخصصان زبده در دانشکده‌هایی چون علوم تربیتی و روانشناسی، حقوق، معماری و شهرسازی، مهندسی برق  و کامپیوتر و پژوهشکده‌های لیزر و پلاسما و گیاهان و مواد اولیه دارویی در کشور سرامد است؛ فعالیت های علمی و پژوهشی صورت گرفته در حوزه های علوم انسانی و فنی و مهندسی و علوم پایه، بستر بسیار مناسبی را برای انجام طرح های مشترک بین رشته‌ای با دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی فراهم می‌آورد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر همکاری دوجانبه آموزشی، علمی و فرهنگی تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور مجوز آموزش و آزمون زبان روسی توسط دانشگاه شهید بهشتی اخذ شده است، این مجوز گام موثری است تا با فراهم آمدن شرایط مناسب آموزش زبان روسی، از  خروج ارز از کشور جلوگیری شود و دو دانشگاه می توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز اعضای خانواده شهید بهشتی در کنار یکدیگر هستند. البته سابقه  برگزاری نشست‌های مشترک بین هیات رئیسه دو دانشگاه به سال های بسیاردور بازمی گردد. باید برگزاری این نشست ها با تاکید بر هم افزایی و گفتمان جمعی مشترک تداوم یابد و تفکر مبتنی بر وفاق در تمام ارکان دو دانشگاه تسری یابد. انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دو دانشگاه فرصتی برای نزدیکی و انجام پروژه های مشترک را فراهم می آورد.

وی با اشاره به برنامه‌های مشترک دو دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی بر ایجاد مرکز نوآوری سلامت مشترک بین دو دانشگاه تاکید کرد و گفت: خواستار ایجاد صندوق مشترک و بهره‌مندی از دستاوردهای کرونا بین دو دانشگاه و شکل‌گیری همکاری دو جانبه بین دو دانشگاه هستیم در واقع  راه‌انداری مرکز رشد سلامت الکترونیک می‌تواند راهکار موثری برای استفاده از تجارب ذی‌قیمت دانشگاه شهیدبهشتی باشد.

زالی با تاکید بر توان و ظرفیت دانشگاه شهید بهشتی، بر انجام فعالیت‌های مشترک بین‌رشته ای در حوزه‌هایی همچون جغرافیای پزشکی، معماری بیمارستانی، علوم روانشناسی بالینی، ایجاد مرکز رشد تجهیزات پزشکی، فقه پزشکی، و طب سنتی تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده‌های گیاهان ومواد اولیه دارویی و علوم و فناوری‌های پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی،  فعالیت های مشترک پژوهشی بین دانشکده طب سنتی و پژوهشکده گیاهان دارویی را ضروری عنوان کرد و افزود: این دو مرکز می‌توانند با انجام این فعالیت های مشترک در سطح ملی و بین المللی تبدیل به دو قطب صنعتی شوند. همچنین راه‌اندازی بانک ملی مغز با در اختیار داشتن نمونه‌های بالینی مختلف واستفاده از دانش فنی متخصصان دانشگاه شهیدبهشتی ضروری است.

افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با تاکید برهم افزایی بیشتر دو دانشگاه در زمینه های مختلف پژوهشی، آموزشی، بین‌الملل و دانشجویی، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک را خواستار شد واجرای طرح ایده بازار مشترک را پیشنهاد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =