گوگل از سوی روسیه جریمه شد

دادگاهی از روسیه گوگل را به‌دلیل نقض قوانین ۳ میلیون روبل جریمه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، خبرگزاری تاس در گزارشی اعلام کرد یک دادگاه روسی، گوگل را به‌دلیل نقض قوانین مرتبط با اطلاعات شخصی ۳ میلیون روبل (۴۱ هزار دلا آمریکا) جریمه کرد.

دادگاه منطقه‌ای «تاگانسکی» امروز (پنج‌شنبه) با بیان آنکه گوگل به‌دلیل نقض قوانین ۳ میلیون روبل جریمه شده است، گفت این اولین جریمه گوگل در این زمینه است.

گوگل این خبر را تأیید کرد، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است. گفته می‌شود بالاترین جریمه در نظر گرفته شده ۶ میلیون روبل است.
این اولین بار از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) است که این شرکت آمریکایی به‌دلیل نقض قوانین ذخیره اطلاعات شخصی جریمه می‌شود. روسیه در ماه‌های اخیر اقدامات سختی را در قبال شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته است.

ماه گذشته نیز دادستان‌های ۳۶ ایالت و واشنگتن.دی‌سی از شرکت گوگل شکایت و ادعا کردند کنترل این شرکت بر اپ استور موبایل‌های اندروید قوانین ضد انحصار را نقض می‌کند.

در این شکایت‌ها ادعا شده است که گوگل از طریق قراردادهای استثنایی، ایجاد موانع و هشدارهای امنیتی گمراه کننده مانع از فعالیت شرکت‌های رقیب در زمینه برنامه‌های اندرویدی می‌شود.

در آن زمان «لتیلا جیمز» فعال و سیاستمدار آمریکایی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: گوگل سال‌های بسیاری دروازه‌بان اینترنت بوده است و دروازه‌بان دستگاه‌های دیجیتال ما نیز شده است و این مسئله موجب شده است تا همه ما هزینه بیشتری را برای نرم افزاری که هر روز از آن استفاده می‌کنیم، بپردازیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =