شنبه حساس در انتظار بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: از لحاظ تکنیکال شنبه روزی بسیار مهم برای بازار بورس است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه با تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اظهار کرد: از لحاظ تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن در حال آماده سازی برای یک اصلاح هستند. البته برای این آماده سازی نیازمند چند روز مهم هستیم. یعنی شنبه و یکشنبه برای شاخص کل و شاخص هم وزن بورس بسیار مهم است. برآیند کلی شاخص کل مثبت است و این اعتقاد وجود دارد که می‌تواند به اعداد بالاتر نیز برسد، ولی در کوتاه مدت برای اصلاح آماده می‌شود. روند اخیر در شاخص کل مقداری ضعیف شده است و نوع کندل‌ها نشان از ضعف روند را دارد. اما یک حمایت رادر محدود یک میلیون ۳۱۱ هزار واحد به صورت خط حمایت و حمایت تکن سن دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: RSI شاخص کل یک الگوی را تشکیل داده است که کف الگو و خط روند الگو را مقداری به سمت پایین شکسته است که همه این‌ها بیانگر این است که از لحاظ تکنیکال شاخص کل می‌خواهد وارد یک فاز اصلاحی می‌شود. البته برای شروع اصلاح نیازمند یکی دو روز منفی هستیم تا شاخص به پایین یک میلیون ۳۱۰ هزار واحد برسد و مهم‌ترین حمایتی که برای شاخص کل از لحاظ تکنیکال وجود دارد فعلا محدوده یک میلیون ۲۶۸ هزار واحد است.

شنبه حساس در انتظار بورس

پورکار در رابطه با شاخص هم وزن اظهار کرد:در شاخص هم وزن بورس روند اخیر از نوع کندل‌های تشکیل شده نشان می‌دهد که روند ضعف وجود دارد و در روز سه شنبه یک کندل قرمز پرقدرت وجود داشت که حمایت تکن سن خودش را شکست. اما اکنون در یک حمایت خط روندی ۳۹۷ هزار واحدی هستیم که یک مقدار از آن نیز پایین‌تر آمده است که شاخص هم وزن نیز نیازمند یکی، دو روز منفی است و اگر شنبه منفی باشد یعنی تایید کرده است که فاز اصلاحی در شاخص هم وزن شروع شده است. خط روند نزولی هنوز شکسته نشده است و برای ایجاد روند خوب در شاخص هم وزن و کل بازار باید خط روند شکسته شود.شنبه حساس در انتظار بورس

این کارشناس بازار سرمایه در مورد مثبت شدن شاخص‌ها اظهار کرد: در کل با مسائل بنیادی و با گزارشات خوب این اتفاق می‌تواند در شاخص کل و هم وزن رخ دهد. اما با توجه به رشدهای اخیری به نظر بازار برای اصلاح آماده می‌شود و برای شاخص هم وزن بورس می‌توان محدود ۳۸۶ هزار واحد را برای محدوده اصلاح متصور باشیم. درنهایت بنابر این شنبه یکی از روزهای مهم برای بازار سرمایه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =