آخرین وضعیت کرونا در جهان/ 197 میلیون مبتلا تا کنون

بر اساس جدیدترین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در جهان به بیش از ۱۹۷ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۹۷۳۶۴۵۹۳ نفر، شمار جان باختگان به ۴۲۱۴۴۴۴ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۱۷۸۵۱۶۴۱۰ نفر افزایش یافته است. همچنین وضعیت بیش از ۸۷ هزار نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

یازده کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه آمریکا با بیش از ۳۵ میلیون و ۵۸۴ هزار نفر، هند با ۳۱ میلیون و ۵۷۱ هزار نفر، برزیل با ۱۹ میلیون و ۸۳۹ هزار نفر، روسیه با ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار نفر، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۷۹ هزار نفر، انگلیس با بیش از ۵ میلیون و ۸۰۱ هزار نفر، ترکیه با بیش از ۵ میلیون و ۶۸۲ هزار نفر، آرژانتین با بیش از ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار نفر، کلمبیا با بیش از ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار نفر، اسپانیا با بیش از ۴ میلیون و ۴۲۲ هزار‏ نفر، ایتالیا با ۴ میلیون ۳۳۶ هزار نفر به ترتیب در رده‌های اول تا یازدهم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

آخرین وضعیت کرونا در جهان/ 197 میلیون مبتلا تا کنون

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشورهای جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =