شعر زبان گویای جامعه است/ توجه انقلاب به شعر متعهدانه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شعر زبان گویا جامعه است که باید به آن صورت علمی و دقیق پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در «محفل شعرخوانی برگزیدگان اولین جشنواره شعر امید» ضمن تشکر از دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی و فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر به خوبی از ظرفیت‌های فرهنگی استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر و شعر خوانی موضوعی ساده‌ و تفریحی نیست، گفت: شعر زبان گویای جامعه است که باید به آن صورت علمی و دقیق پرداخت شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: شعر و ادبیات را باید ویترین جامعه بدانیم. اگر ادبیات جریان حامل اتفاقات و تاریخ ملت باشد، به طور قطع شعر به عنوان قالب ارائه دهنده هویت، تاریخ و آمال و آرزوها، بیان سختی‌ها و پیروزی‌های ملت، دارای اهمیت بسیار است.

وی ادامه داد: شعر بیان کننده هویت ملت‌ها است و ما به اندازه قدمت فرهنگ بشری، تاریخچه شعر داریم.ر

رستمیمطرح کرد: شعر و انواع قالب‌های شعر از دستاوردها و محصولات بشر است. شعر هنری است که ارائه دهنده‌ مسائل و ارزش‌های ملت‌ها است.

این مسئول با اشاره به شعر متعهدانه عنوان کرد: شاعران فرامانروایان جوامع هستند. شعر اگر متعهدانه باشد قطعا رسالت و ماموریت و مسئولیت خود را در جامعه به درستی انجام می‌دهد و جایگاه خاصی بین مردم دارد.

وی با تاکید براینکه اسلام توجه خاصی به شعر متعهدانه دارد، گفت: شعر و قالب‌های سرودن آن همواره مورد توجه بزرگان دین ما بوده است.

 رستمی اظهار کرد: شعر و شاعران افکار، انگیزه، جریان سازی را برای عموم مردم جامعه به وجود می آوردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در حال حاضر شعر و شاعری به برکت انقلاب اسلامی نسبت به 200 سال گذشته جهش چشم گیری داشته است. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد رویش شاعر جوان و توانمند به برکت انقلاب و توجه مقام معظم رهبری به شعر، در کشور هستیم.

رستمی با بیان اینکه شعر، ابزاری برای ماندگاری ارزش‌های ملت است، گفت: توفیق، ارتقا و حفظ شعر و شاعران در کشور را باید از خداوند طلب کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در حال حاضر نظام‌های استبدادی و سلطه‌گر به دنبال ناامید کردند مردم، کوچک کردن دستاوردهای انقلاب و بزرگ کردن ضعف‌های کشور هستند. شاعران در بین باید از ملت و مظلومیت مردم در جهان و مقابل این ظالمان دفاع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت، محتوا و قالب شعر دارای اهمیت فراوانی است. ما باید بتوانیم با حفظ قالب‌های شعر گذشته که میراث هستند، نوآوری در اشعار و قالب‌های سرودن شعر را نیز در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =