چین: رفتار آمریکا در موضوع آزادی رسانه‌ها،‌ دوگانه است

وزارت خارجه چین با رد کردن اتهام‌زنی‌های اخیر آمریکا درباره رسانه‌های این کشور، گفت این واشنگتن است که با اقدامات خطای خود، استاندارد دوگانه‌اش در موضوع آزادی رسانه‌ها را نشان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ اتهام‌زنی آمریکا به چین مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن رسانه‌های این کشور برای پوشش‌ندادن وقوع سیل در مرکز چین، با واکنش تند پکن مواجه شد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با رد کردن «اتهام‌زنی‌های نادرست» آمریکا درباره ممانعت از کار خبرنگاران خارجی، گفت واشنگتن مانند گذشته در حال تحریف‌کردن حقایق است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژائو طی نشست خبری روزانه توضیح داد این واشنگتن است که با اعمال محدودیت بر خبرنگاران چینی، استاندارد دوگانه و قلدری کردن برای پکن در موضوع آزادی رسانه‌ها را نشان داد.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا از مطرح‌کردن این اتهام‌های بی‌اساس، تحت فشار قرار دادن چین است، اظهار داشت: «درباره سانسور و سرکوب رسانه‌ها باید بگوییم که این آمریکا بوده از سال ۲۰۱۸ برای بیش از ۲۰ خبرنگار چینی روادید صادر نکرده و اجازه ورود به آنها نداده است».

این دیپلمات چینی همچنین افزود که واشنگتن با زدن برچسب‌های نادرست به تعداد زیادی از خروجی‌های رسانه‌ای این کشور، تعداد خبرنگاران فعال در آمریکا را محدود کرده و تعدادی از خبرنگاران چینی را اخراج نموده است.

به نوشته وبگاه «چاینا دیلی»، ژائو ضمن اشاره به ایجاد مزاحمت آمریکا برای خبرنگارانی که قصد تهیه گزارش از ماجرای قتل «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور را داشتند، اضافه کرد: «زمانی که رسانه‌ها از جمله خبرنگاران چینی می‌خواستند از حمله به کنگره آمریکا گزارش بگیرند، مورد حمله قرار گرفتند. اگر این سرکوب، تهدید و آزار نیست، پس چیست؟»

پیش از این نیز «شی فِنگ» معاون وزیر خارجه چین با انتقاد از توسل آمریکا به روش‌های مختلف برای تحمیل سیاست خارجی خود بر دیگر کشورها، گفته بود واشنگتن در حال خلق دشمن‌های خیالی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1104968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =