سفیر چین در روسیه: در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری هستیم

سفیر چین در روسیه مدعی شد که سهم یوآن در تجارت بین دو کشور در حال افزایش است و هر دو طرف تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند از دلار فاصله بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ به نقل از اینترفکس، ژانگ هانهویی، سفیر چین در روسیه، طی مصاحبه‌ای گفت که سهم یوآن چین در مبادلات تجاری بین مسکو و پکن افزایش یافته و دلیل آن تلاش کشور برای کنار گذاشتن هرچه بیشتر دلار از تجارت خود بوده است.

وی تأکید کرد: دلیل این رویکرد در قبال دلار هم واکنش به سیاست‌های تحریمی واشنگتن بوده است. در سال 2014 سهم یوآن در مبادلات تجاری بین دو کشور 3.1 درصد بود که در سال 2020 این میزان به 17.5 درصد رسیده و تقریباً 6 برابر شده  است.

این مقام چینی ادامه داد: روسیه به صورت مداوم سیاست دلارزدایی از تجارت خارجی خود را  ادامه داده و استفاده از یوآن چین را افزایش داده و حتی در طی سال‌های گذشته به سمت استفاده از این ارز به عنوان ارز حساب ذخیره ارز خارجی خود رفته است.

ژانگ ادامه داد که یوآن توانسته توجه دولت روسیه، سرمایه‌گذاران و شرکـت‌ها را هم جلب کند.

سفیر چین در روسیه تأکید کرد: این اتفاقات نشان دهنده مزایا و پتانسیل استفاده از یوآن در بازار روسیه است و نتیجه پیشرفت‌های چشمگیر چین و روسیه در تغییر مبنای مبادلات دوجانبه تجاری بین آنها است.

ژانگ همچنین افزود که گسترش استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه و  همکاری‌های خارجی بین دو کشور یکی از ابعاد همکاری‌ها بین روسیه و چین است و می‌تواند در شکل دادن نظام ارزی بین‌المللی مقاوم و انعطاف‌پذیرمؤثر و هدایتگر باشد. هم‌اکنون سهم یوآن از صندوق ثروت ملی روسیه به 30.4 رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =