هشدار سازمان ملل درباره تشدید گرسنگی‌ در جهان

دو نهاد وابسته به سازمان ملل درباره تشدید گرسنگی در ۲۳ منطقه جهان طی سه ماه آینده هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از عرب نیوز، دو آژانس فائو (سازمان غذا و کشاورزی) و برنامه جهانی غذا در سازمان ملل درباره تشدید گرسنگی در ۲۳ نقطه جهان طی سه ماه آینده هشدار دادند.

سازمان ملل هشدار داد که انتظار می‌رود شدت گرسنگی در ۲۳ نقطه جهان در سه ماه آینده رو به وخامت بگذارد. منطقه تیگرای اتیوپی، جنوب ماداگاسکار، یمن، سودان جنوبی و شمال نیجریه از شرایط فاجعه بار تری برخوردارند.

سازمان غذا و کشاورزی و برنامه جهانی غذا در گزارشی جدید درباره گرسنگی در  این کشورها اعلام کرد: بین ماه‌های اوت و نوامبر وضعیت این ۲۳ نقطه وخیم تر خواهد شد.

بر اساس گفته‌های فائو و برنامه جهانی غذا، اتیوپی در  رده نخست این فهرست قرار دارد و اگر کمک‌های بشردوستانه به سرعت ارسال نشود، انتظار می‌رود تعداد افرادی که با گرسنگی و مرگ روبرو هستند به ۴۰۱ هزار نفر برسد. به طور کلی، بیش از ۴۱ میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر در معرض خطر قحطی هستند، مگر آنکه از فوریت‌های زندگی و کمک‌های نجات معیشتی برخوردار شوند.

آن‌ها می‌گویند: این روند رو به وخامت، بیشتر ناشی از افزایش درگیری‌ها و همچنین شیوع ویروس کرونا است.  

فائو و برنامه جهانی غذا اعلام کردند سودان جنوبی، یمن و نیجریه در بالاترین سطح هشدار قرار دارند .

پیشتر نیز، فائو با همکاری یونیسف‎، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در سال ۲۰۲۰، بین ۷۲۰ تا ۸۱۱ میلیون نفر در جهان با قحطی مواجه بودند که تقریبا ۱۱۸ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =