طرح تابستانه کتاب آغاز شد

طرح تابستانه کتاب از امروز در سراسر کشور با عضویت ۹۵۸ کتابفروشی در این طرح آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، طرح تابستانه کتاب از امروز در سراسر کشور آغاز شد. در این طرح ۹۵۸ کتابفروشی عضویت دارند. در این طرح تعداد کتابفروشی‌های عضو نسبت به طرح‌های قبلی افزایش یافته است از این رو این مسئله را می‌توان یک رکوردشکنی دانست.

بیشتر بخوانید:

۹۲۳ کتابفروشی در طرح تابستانه کتاب ثبت نام کردند

از میان کتابفروشی‌های عضو ۷۲۵ کتابفروشی در مراکز استان‌ها و ۲۳۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند. تعداد کتابفروشی‌های عضو طرح در استان تهران در مجموع به ۱۵۷ کتابفروشی می‌رسد. از این میان ۱۴۷ کتابفروشی در مرکز استان و ۱۰ کتابفروشی در شهرستان‌های استان حضور دارند. ۱۷ درصد از کتابفروشی‌های عضو طرح در تهران و ۸۳ درصد آن‌ها در شهرستان‌ها فعالند.

مخاطبان کتاب می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه شان را از امروز تا ۱۵ مرداد ماه تا سقف ۳۰۰ هزار تومان با ۲۰ درصد تخفیف تهیه کنند. در این دوره شاهد افزایش ۵۰ درصدی سقف خرید کتاب بودیم. در دوره قبل سقف خرید کتاب به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.

طرح تابستانه کتاب از جمله طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است که برای حمایت از کتابفروشان اجرا می‌شود. در این طرح یارانه کتاب به جای اینکه در اختیار ناشران قرار بگیرد مستقیم به دست مصرف کننده می‌رسد.

با نگاهی به لیست کتابفروشی‌هایی که در تهران عضو طرح تابستانه کتاب هستند به نام کتابفروشی‌هایی برخوردم که یا در طرح تابستانه کتاب تاکنون شرکت نکردند یا اینکه تنها در دوره قبل حضور نداشتند. برخی از کتابفروشی‌هایی که در طرح بهارانه کتاب حضور داشتند در این طرح هم ثبت نام کردند برای اینکه بتوانند از این طریق کتاب هایشان را به دست مخاطبانشان برسانند. آن هم در شرایط کنونی که کتاب از سبد خانوارها حذف شده است و بازار نشر شرایط رکودی را سپری می‌کند.

هرچند اجرای طرح‌های مسکنی مانند طرح تابستانه کتاب می‌تواند تغییری در بازار نشر به وجود بیاورد و تاحدی نقدینگی کتابفروشان را افزایش دهد باید راه حلی اساسی برای این صنعت اندیشید و رونق دوباره‌ای در بازار نشر کشور ایجاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =