استادان دانشگاه آزاد چگونه برای واکسن ثبت‌نام کنند؟

معاون توسعه منابع سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نحوه ثبت‌نام استادان و کارکنان این دانشگاه برای دریافت واکسن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، واکسیناسیون دانشگاهیان به طور رسمی از روز پنجشنبه ۷ مردادماه آغاز شد. براساس اولویت بندی اعلام شده، در ابتدا استادان و کارکنان و بعد از دانشجویان واکسینه خواهند شد. آنطور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند، فرآیند واکسیناسیون دانشجویان تا پایان آذرماه به طور کامل انجام می‌شود.

در همین ارتباط، همایون رستگارزاده معاون توسعه منابع سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره روند واکسیناسیون اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: روند واکسیناسیون با حمایت‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است؛ همچنین نزدیک به ۳ ماه پیش بنا بر پیشنهاد معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، قرار بر این شد تا این دانشگاه به صورت مستقل و مستقیم به فرآیند واکسیناسیون ورود پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه طبق مکاتباتی که با وزارت بهداشت انجام شد، وزیر بهداشت موافقت‌های نهایی را برای انجام این فرآیند در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادند. همچنین جلسات متعددی را معاون بهداشتی وزارت بهداشت برگزار کردیم و قرار بر این شد که دانشگاه آزاد اسلامی متولی واکسیناسیون خانواده بزرگ این دانشگاه اعم از اساتید،کارکنان و دانشجویان باشد.

رستگارزاده تصریح کرد: قرار بر این شده است که در مجموع از استادان هیئت علمی و کارکنان رسمی، نزدیک به ۶۰ هزار نفر و از استادان و کارکنان وابسته به دانشگاه، نزدیک به ۱۵۰هزار نفر واکسینه شوند. در روز افتتاحیه مراسم نیز که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، حدود ۱۰۰ نفر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واکسینه شدند.

معاون توسعه منابع سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی به استادان برای دریافت واکسن گفت: سامانه‌ای با عنوان «پایش» از یک سال قبل در دانشگاه راه‌اندازی شده است که غربال گری سلامت خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در این سامانه انجام می‌شود. براساس اطلاعاتی که در این سامانه ثبت شده، دانشجویان، کارکنان و استادان رنگ بندی می‌شوند و بر همین اساس علاوه بر پیگیری سلامت افراد، سیستم نوبت دهی واکسیناسیون نیز در همین سامانه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی افرادی که برای واکسیناسیون مجاز باشند، باید به قسمت «نوبت دهی» واکسن سامانه پایش مراجعه کنند. در این قسمت نیز باید شهر، استان، مرکز، روز و ساعتی که می‌خواهند واکسینه شوند را انتخاب کنند. بعد از ثبت نام پیامکی برایشان ارسال خواهد شد و در ساعت و روزی که ثبت کرده‌اند، باید برای دریافت واکسن به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

رستگارزاده در پایان خاطرنشان کرد: مراجعه به مراکز واکسیناسیون، کاملا براساس انتخاب متقاضیان خواهد بود. براساس اولویت بندی اعلام شده، استادان و اعضای هیئت علمی در ۲ هفته اول و بعد از آن کارکنان می‌توانند برای دریافت واکسن به سامانه پایش سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هادی رحیمی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      سلام. مدرس پاره وقت دانشگاه آزاد اسلامی وجامع علمی کاربردی درمشهد هستم. متاسفانه لینک ثبت نام را پیدا نمی کنم.