استقبال آمریکا از تحریم مقامات لبنانی

وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای از طرح اتحادیه اروپا برای تحریم برخی مقامات و نهادهای لبنانی استقبال کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از الجدید، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک از طرح جدید اتحادیه اروپا که به اصطلاح باعث تضعیف دموکراسی در لبنان می‌شود برای تحریم مقامات لبنانی استقبال کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است که آمریکا از تصویب طرح جدید اتحادیه اروپا در راستای پیشبرد اصلاحات در لبنان استقبال می‌کند.  

در این بیانیه که حاکی از اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی لبنان است، آمده است: «بسیار مهم است که سران لبنان به درخواست‌های مکرر مردم خود برای پایان دادن به فساد توجه کرده و دولتی را تشکیل دهند که قادر به ایجاد اصلاحات اساسی برای سامان دهی به وضع فعلی لبنان باشد.»

در ادامه این بیانیه ادعایی با اشاره به تحریم‌ها آمده است: «تحریم‌ها باعث ایجاد تغییرات در رفتار مقامات لبنانی می‌شود که مانع ایجاد اصلاحات و پیشبرد دموکراسی در لبنان هستند.»

این دو وزارتخانه با ابراز خرسندی از این تحریم‌ها تاکید کردند: «ما از طرح اتحادیه اروپا در مقیاس جهانی استقبال می‌کنیم. آمریکا مشتاقانه منتظر همکاری با اتحادیه اروپا در آینده است.»

اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) با هدایت فرانسه، طرحی برای تحریم افراد یا نهادهایی در لبنان که به ادعای این اتحادیه مانع پیشبرد دموکراسی در این کشور می‌شوند تصویب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =