امکان درمان ناباروری بانوان مسن با کمک فناوری‌های نوین

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: با کمک فناوری‌های نوین توانسته ایم ناباروری بانوان مسن را درمان کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی کشور درباره فعالیت‌های جهاددانشگاهی کشور طی ۴۰ سال اخیر اظهار کرد: از فلسفه‌های اصلی تشکیل جهاددانشگاهی، انجام تحقیقات کاربردی به منظور ایجاد خودباروی و استقلال در کشور و ایجاد غرور ملی و رفع نیازهای وابسته فناورانه در کشور است.

او افزود: اثبات توان انجام کارهای بزرگ علمی و فناورانه کشور که اساس اقتصاد دانش بنیان است از دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی کشور است.

طیبی تصریح کرد: از فعالیت‌های فرهنگی به عنوان عوامل مهم و زیرساخت توسعه‌ای کشور یاد می‌شود. از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی سعی کرده ایم در حوزه پژوهش و فناوری، آموزش و مهارت آموزی و ... فعالیت داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های مختلفی در ۴ حوزه فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی انجام شده است. در حوزه فرهنگی هم پرداختن به مباحث خبر و ساختارسازی را در حوزه نشر و مستند کردن یافته‌های علمی داشته ایم.

طیبی گفت: در حوزه پژوهش و فناوری یعنی در زمینه کشاورزی کار خود را با ناباروری به عنوان یکی از نیازهای جامعه شروع کرده ایم و اساس کار را به صورتی برنامه ریزی کردیم تا به انجام تحقیقات کاربردی بپردازیم و نتیجه آن را در قالب محصول و ارائه خدمات به جامعه و مراکز خدمات تخصصی ارائه دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: در حوزه ناباروری فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده ایم و سالانه پیشرفت‌های گسترده‌ای در آن کرده ایم و به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم از فناوری‌های نوین برای درمان بیماری‌های خاص مثل ناباروری در بانوان مسن استفاده کنیم.

او افزود: پژوهشگاه ابن سینای جهاددانشگاهی کشور از تولید سلول‌های بنیادی خون قاعدگی بانوان جهت درمان ناباروری استفاده کرده و آن‌ها را برای آینده به عنوان رفع مسائل مختلف نگهداری می‌کند.

پیشرفت روزانه جهاددانشگاهی در مباحث علمی

طیبی بیان کرد: افرادی که دارای تخمدان ضعیف هستند با تزریق سلول‌های بنیادی نباید دیگر نگران ناباروری باشند. همچنین، کسانی هم که دارای بیماری‌های رحمی هستند از طریق سلول‌های بنیادی رحم آن‌ها جوان می‌شود و می‌توانند باردار شوند؛ بنابراین جهاددانشگاهی روز به روز در مسائل علمی پیشرفت می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: از فعالیت‌های خوب و موفق جهاددانشگاهی در زمینه توسعه فناورانه درمان ناباروری که سال گذشته منتشر شد، این بود که یکی از دانشمندان آمریکایی پژوهشی را انجام داد که فعالیت‌های علمی دو دهه از ۱۰ موسسات درمان ناباروری را بررسی کرد و موسساتی که بیشترین تولیدات علمی را داشته اند، کشف کرد و به کاربردی کردن آن اقدام کرد.

طیبی تصریح کرد: پژوهشگاه ابن سینای جهاددانشگاهی در میان این موسسات رتبه نهم را داشت و این موضوع نشان می‌دهد که جهاددانشگاهی فعالیت‌های علمی را به خوبی انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =