رشد آرام بورس در سایه عملکرد مثبت شرکت‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس از نظر بنیادی به شرایطی با ثباتی رسیده است، گفت: بازار بر اساس متغیرهای بنیادین پیش می‌رود و معاملات با توجه به گزارش مناسب شرکت‌ها و رشد قیمت‌ کامودیتی‌ها (مواد پایه و معدنی) در بازارهای جهانی وضعیت طبیعی و بدون هیجانی را در پیش می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، سلمان نصیرزاده روند معاملات بورس تا پایان مردادماه را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در چند وقت گذشته شرکت های پتروشیمی، فولادی، سنگ آهنی و سیمانی گزارش های خوبی را نسبت به سایر شرکت ها ارائه دادند و با شرایطی مناسب تر برای سرمایه گذاری همراه شدند.

به گفته وی، نماد هر یک از  این شرکت ها که در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند مورد توجه سهامداران خواهند بود و شاهد اثر معاملات آنها در تابلوی معاملاتی بورس و بهبود وضعیت شاخص بورس هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در هفته دوم مرداد ماه، بازار به دنبال روند معاملات نخستین روزهای آغازین این ماه شرایط مطلوب تری را در پیش می گیرد T اما به نظر می رسد که بازار در نیمه دوم مرداد ماه تا حدودی تحت تاثیر برخی از مسایل سیاسی باشد.

 وی معتقد است، این احتمال وجود دارد که بازار  در نیمه دوم مرداد ماه رفتار محافظه کارانه تری را داشته باشد که این موضوع به طور حتم در روند معاملات مردادماه بازار موثر خواهد بود.

نصیرزاده اظهار داشت: در مجموع بازار بر اساس متغیرهای بنیادین پیش می رود و معاملات این بازار با توجه به گزارش مناسب شرکت ها و  روند قیمت ها در بازار جهانی وضعیت معقولی را در پیش می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس در شرایط فعلی بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، مهمترین ریسک پیش روی بازار وجود برخی از ریسک های سیاسی است که تا حدودی معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار داد و سهامداران را دچار شک و تردید برای سرمایه گذاری در این بازار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بین الملل با توجه به ابهامات موجود در حوزه برجام، فضای سیاسی حاکم در کشور با قرار گرفتن در کنار دیگر مسایل داخلی کشور بر روند بازار تاثیرگذار خواهند بود و این احتمال وجود دارد که برخی از مسایل سیاسی روند معاملات و سرمایه گذاری در این بازار را با احتیاط همراه کند.

نصیرزاده اظهار داشت: بنابراین می توان گفت به لحاظ فضای بین المللی برخی از ابهام ها در کشور وجود دارد که در صورت رفع آنها می توان شاهد روزهایی بهتر در بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از نظر بنیادی، بازار به شرایطی با ثبات رسیده است و قیمت سهام در وضعیت منطقی‌تری قرار دارد که این موضوع می تواند انگیزه سهامداران را برای ورود دوباره نقدینگی های در اختیار خود و سرمایه گذاری در بازار سهام افزایش دهد.

 وی به بهبود روند معاملات در تیر ماه اشاره کرد و گفت: معاملات بورس در تیر ماه گزارش محور بود، بیشتر توجه خود را به سمت سهام بنیادین معطوف کرد و به دنبال آن شاخص بورس تحت تاثیر همین صنایع، شرایط خوبی را در پیش گرفت.

در حالی که اغلب سهامداران انتظار داشتند بازار سرمایه معاملات روز گذشته خود را با رشد همراه کند اما کمتر سهامدارانی انتظار رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس را داشتند و از این جهش در پایان معاملات غافلگیر شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1105147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =