2 روز مانده به پایان دولت روحانی / آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید در روزهای پایانی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ تنها 2 روز دیگر تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده است و در این گزارش به آخرین موضع‌گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

3 روز مانده به پایان دولت روحانی/ آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم، گفت: در گذشته با مردم صحبت و اعلام کردیم چیزی برخلاف واقعیت نبوده است و آنچه واقعیت بود را به مردم گفتیم. البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و از نظر من نمی‌شد آنها را بیان کنیم به دلیل اینکه من آنها را مفید نمی‌دانستم.

رییس‌جمهوری افزود: یک هدف بسیار بلندی که همه باید دنبال کنیم وحدت ملی است. می‌ترسیدم این دُُُرّ گرانبها صدمه ببیند. به همین دلیل بسیاری از مسائل را به جان خریدیم و خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم برای اینکه انسجام ملی و وحدت ملی در کشور ما حفظ شود.

روحانی ادامه داد: مردم ما به خوبی آگاهی دارند که شرایط این دولت در چهار سال نخست با چهار سال دوم یکسان نبود. در چهار سال اول از لحاظ داخلی، بین المللی و سرمایه اجتماعی و امید مردم به آینده شرایط بهتری داشتیم. در چهار سال دوم کمی متفاوت بود. به هر حال در چهار سال اول در دوران تعامل با جهان بودیم و به خودمان کاملاً اطمینان داشتیم که حریف قدرت‌های بزرگ در مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: حتی ‌یک در میلیون تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی‌خوریم و شکست نخوردیم باز هم اگر مذاکره‌ای بود شکست نمی‌خوریم. آنقدر دیپلمات‌ها و حقوقدان‌های قوی و توانمند در خط مقدم داریم که دیدیم که در مقاطع بسیار حساس به پیروزی رسیدیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: وقتی در تعامل و در مذاکره با یک یا چند قدرت یا با جهان هستیم آنچه را که پیروزی می‌نامیم نهایت امر است. ممکن است جایی شکست و جای دیگری پیروزی باشد اما وقتی پیروزی ما ۹۰ و شکست ما ۲۰ بود تفاضل ما می‌شود ۷۰، بنابراین می‌گوییم پیروز هستیم و پیروز هم بودیم.

روحانی گفت: آثار آن این پیروزی را هم مشاهده کردید. پیروز یا شکست تنها به گفتن نیست، که کسی بگوید، بلکه علائم و شاخص دارد. اگر بعد از مذاکره در ۲۳ تیر ۹۴ دیدید که تورم کاهش یافته، رشد اقتصادی و اشتغال و سرمایه‌گذاری بالا رفته و صادرات  بیشتر از واردات بود و در دهها شاخص دیگر پیروز شدیم.

رییس‌جمهوری افزود: ما که مذاکره نکردیم فقط در سیاست پیروز شویم البته در سیاست هم پیروز شدیم در اقتصاد آثارش را دیدیم البته آرزوی ما این بود.

روحانی طرح های ملی وزارتخانه‌های نفت و کشور و سازمان‌های انرژی اتمی و تأمین اجتماعی را افتتاح کرد

رئیس جمهور در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید در دولت دوازدهم، طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نفت و کشور و سازمان‌های انرژی اتمی و تأمین اجتماعی را در استان های مختلف کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

جت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در بخش طرح‌های ملی وزارت نفت فرمان افتتاح بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس، 4 سکو و 2 زنجیره دریایی فاز 14 پارس جنوبی و همچنین اتمام عملیات دریایی 27 فاز پارس جنوبی را صادر کرد.

روحانی همچنین در این ارتباط تصویری در بخش طرح‌های سازمان انرژی اتمی، پروژه‌های طراحی، ساخت و تست کسک 2 منظوره، توسعه و بهره‌برداری از معادن جدید اورانیوم، دستیابی به ظرفیت تولید پنجاه تن کیک زرد، بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت مجتمع شهید رضایی‌نژاد، بهره‌برداری از مجتمع استحصال اورانیوم از منابع کم‌عیار به روش فروشویی توده‌ایی و بهره‌برداری از پکیج سیار استحصال اورانیوم از کارخانجات مس اکسیدی را افتتاح کرد.

 روحانی امروز همچنین در بخش طرح‌های سازمان تأمین اجتماعی از نسخه الکترونیک شروع درمان رایگان عمومی و بیماران خاص و صعب‌العلاج 45 میلیون بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی رونمایی کرد و دستور افتتاح 29 پروژه عمرانی، درمانی، رفاهی و بیمه‌ای و توسعه و افزایش ظرفیت و تجهیز مراکز درمانی سازمان اجتماعی را صادر کرد.

در ادامه این مراسم در بخش طرح های وزارت کشور، مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری اصفهان با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد.

برای افتتاح پروژه‌هایی که در آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید در دولت دوازدهم به بهره برداری رسید، 2 میلیارد و 850 میلیون دلار و 5 هزار و 775 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و برای 940 نفر اشتغال ایجاد شده است.

جهانگیری: هیچ کس نمی‌تواند با مردم خود مبارزه کند

معاون اول رئیس جمهوری نیز در توئیتی نوشت: هیچکس نمی‌تواند با مردم خود مبارزه کند. اصل اینترنت، آی تی و آی سی تی بر شفافیت است.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در این توئیت که بامداد امروز یکشنبه منتشر شد، با طرح این سوال که مگر می‌شود در دنیای امروز به مردم  دروغ گفت و واقعیت‌ها را از آنها مخفی کرد؟ افزود: مگر می‌شود به مردم چیزی را تحمیل کرد و عنوان کرد به بهانه  صیانت از شما می‌خواهیم علیه منافع شما اقدام کنیم؟!

اشاره وی به بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است که در دستور کار رسیدگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در روزهای اخیر، واکنش های مخالف و موافق بسیاری را برانگیخته است.

مونسان: ارتقای جایگاه وزارت با پرهیز از حاشیه‌ها و تمرکز بر کار در دولت دوازدهم

همچنین، جلسه معاونان و مدیران کل استانی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع، علیرضا ایزدی سرپرست دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، ولی تیموری معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی، مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها و مدیران کل استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس شنبه نهم تیرماه ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

مونسان با اشاره به چهار سال ماموریت‌اش در این وزارتخانه، گفت: «با همت تمام همکاران از بالاترین تا پایین‌ترین سطح تمام توانمان را به کار گرفتیم و دستاوردهای راضی کننده‌ای را که امروز شاهدیم به دست آوردیم.»

او ارتقای جایگاه در سطح ملی و استانی را به‌عنوان یکی از چالش‌های وزارتخانه دانست و افزود: «با پرهیز از حاشیه‌ها و تنها با تاکید بر انجام کار برای مردم جایگاهمان را تا جایی ارتقا دادیم که در راستای ماموریت‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق گردشگری قرار گرفتیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارتقای جایگاه گردشگری کشور در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: «در این دوره حداکثر ارتباط را با سازمان جهانی گردشگری و دبیر آن داشتیم و امتیازات خوبی گرفتیم. قبل از این بدون هیچ استفاده مفیدی تنها حق عضویت را می‌پرداختیم.»

او تصریح کرد: «صنایع‌دستی نیز به همین‌گونه بود و در این دوره شهرهای زیادی به ثبت جهانی رسید.»

او با اشاره به رشد گردشگران خارجی افزود: «قبل از شیوع کرونا در بخش گردشگری تعداد گردشگران ورودی به ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر رسید که  نشانه جهشی فوق‌العاده در این حوزه بود.»

مونسان به تنوع محصولات گردشگری اشاره کرد و گفت: «این تنوع حوزه گردشگری را از رخوت خارج کرد و در حال حاضر اکوتوریسم و طبیعت‌گردی با گردشگری تاریخی کشور  رقابت می‌کند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «همچنین گردشگری کشاورزی و ایجاد بومگردی‌ها باعث رونق اقتصاد روستاها و برگشت از شهر به روستاها شد. امروز از دو هزار و چهارصد بومگردی عبور کردیم و بسیاری از استان‌ها دارای بوم‌گردی هستند.»

مونسان در ادامه به گسترش هتل بوتیک‌ها اشاره کرد و گفت: «در برخی از استان‌ها این هتل بوتیک‌ها درجه یک هستند و با سایر کشورها رقابت می‌کنند. همچنین کاروانسراها و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه نیز به تنوع محصولات اقامتی کشور کمک کرد.»

او با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌هایی به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان افزود: « طی این مدت تعداد تخت‌های کشور از ۲۸۵ هزار عدد به ۴۶۰ هزار  عدد رسید که اتفاقی مهم در حوزه زیرساخت‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.»

مونسان به ابلاغ دستورالعمل‌هایی منطبق با استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «در این مدت تلاش کردیم تمامی فرایندهای وزارتخانه الکترونیکی شود و در همین راستا سامانه‌های بسیاری راه‌اندازی شد. سامانه‌های بسیاری نیز در حال اقدام است که با راه‌اندازی آنهاا کاملا وزارتخانه الکترونیک خواهد شد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجاری‌سازی را طرحی موفق در حوزه صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: «در بسته‌بندی این محصولات ارتقای خوبی انجام شد و امروز تمامی صنایع‌دستی کشور دارای برند شده است.»

مونسان تلفیق هنر در این بخش را اقدام دیگری عنوان کرد که موجب تنوع محصولات شد.

او همچنین به آموزش برای فروش در فضای مجازی و کمک‌های بلاعوض در این حوزه اشاره کرد و افزود: «هیچ گاه در سنوات گذشته این میزان کمک را به حوزه صنایع‌دستی نداشتیم و اقدامی بی‌سابقه بوده است. نزدیک ده میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به فعالان و هنرمندان این حوزه صورت گرفت.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بودجه ۲۳ میلیارد تومانی در خصوص بیمه‌شوندگان، ادامه داد: «بیمه هنرمندان صنایع‌دستی از دیگر اقداماتی بود که از سرگرفته شد. در خصوص راهنمایان تور نیز که هیچ‌گاه این موضوع مطرح نبود توانستیم دو هزار نفر را بیمه کنیم.»

مونسان در ادامه به تلاش‌های انجام شده در حوزه میراث‌فرهنگی اشاره کرد و افزود: «سعی من بر آن بود تعادلی در میراث‌فرهنگی ایجاد شود و تدابیر بنده در راستای صیانت از این حوزه بود. در حال حاضر در نقطه تعادل قرار داریم.»

او تصریح کرد: «این اقدامات با بودجه ۲۳ میلیارد تومانی  انجام شد.»

او به چهار ثبت جهانی طی این مدت اشاره کرد و گفت: «برای اولین بار از سهمیه محوری خود استفاده کردیم. هرکدام از این آثاری که به ثبت رسیدند، وسعت و گستردگی زیادی دارند و پرونده‌های متعددی را شامل می‌شوند.»

مونسان با اشاره به وضعیت بودجه کشور، افزود: «در این شرایط وخیم اقتصادی و بودجه کشور، به سمت مردم رفتیم و ده‌ها برابر بودجه‌ای که ما برای میراث‌فرهنگی خرج کردیم، مردم با مسئولیت اجتماعی خود برای میراث‌فرهنگی‌شان هزینه کردند. با این اتفاق هم میراث‌فرهنگی و هم گردشگری و صنایع‌دستی بهره برد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: «تمام مدیران نهایت تلاش را در ارتقای سطح استان و ماموریت‌های وزارتخانه انجام دادند.»

او با تشکر از همراهی و زحمات مدیران کل استانی از مدیرانی یاد کرد که طی این مدت از میان ما رفتند و افزود: «حداکثر صیانت را  در تمام عزل و نصب‌ها داشتم و تمام تعویض‌ها به دور از  نگاه سیاسی تنها در راستای اهداف وزارتخانه انجام شد. همچنین طی این مدت کمترین تغییر را در سطوح مدیریتی داشتیم و کم‌ترین مدیر را از بیرون آوردیم.»

در این جلسه معاونان و چهار مدیر کل استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، همدان و اردبیل ضمن ارائه گزارشی اجمالی از زحمات و دغدغه‌های مونسان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکر و متفق‌القول بر اقدامات و خدمات ارزشمند او طی دوره ریاست و وزارتش در سه حوزه تاکید کردند.

واعظی: مردم به دولت نمره دهند

رئیس دفتر رئیس جمهور از مردم خواست به دولت نمره دهند و در عین حال شرایط موجود را هم لحاظ کنند.

مردم به دولت نمره دهندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای واعظی پس از آخرین جلسه هیئت دولت گفت: اگر جنگ اقتصادی ادامه پیدا کند مردم باید عملکرد آن دولت را با دولت دوازدهم مقایسه کنند.

وی تصریح کرد: ما همه تلاشمان را برای توسعه، رفاه وامنیت کشور انجام دادیم و کم فروشی نکردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =