طرح شفافیت آرای نمایندگان قبل از تحلیف اجرایی شود

۱۱۰ دفتر تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشتند: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس پیش از تحلیف رئیس جمهور منتخب در دستور کار قرار گرفته شود و قاطعانه به تصویب رسد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ۱۱۰ انجمن اسلامی و جامعه اسلامی، انجمن صنفی، نخبگانی با صدور بیانیه‌ای از محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستند رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری باشد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: انقلاب اسلامی و حاکمیت دین در جامعه، از نعمات و فرصت‌های بزرگ تاریخی است که به رهبری امام عظیم الشأن و همراهی و مجاهدت علمای اسلام برای ملت ایران رقم خورد و الگویی بدیع از نظام دینی و مردم سالار را به دنیا عرضه کرد. امروز جمهوری اسلامی علیرغم همه کینه‌توزی‌های استکبار جهانی و توطئه‌های توانسته است عزتمند و مقتدر به راه خود ادامه داده تا معاندین داخلی و خارجی و به موفقیت‌های بسیاری دست یابد. ملت قهرمان و سرافراز ایران نیز بارها نشان داده‌اند که در تمامی برهه‌های سخت همراه و پای کار این نظام‌اند و با شرکت مداوم در انتخابات و همراهی مسئولین و نمایندگان خود در مسیر حفظ و صیانت از این انقلاب و فتح قله‌های پیشرفت درتلاش‌اند.

در این نامه مطرح شده است: حال برای قدردانی از این ملت نجیب و مجاهد، مسئولان نیز بایستی حسن‌نیت خود را به وی نشان دهند و در عمل آرا و نظرات و هزینهکردها و بسیاری دیگر از مسائل و تصمیم‌گیری‌های خود را به صورت شفاف و بیپرده با آن‌ها در میان بگذارند چرا که این اعتماد و همراهی تنها با صداقت و شفافیت ادامه می‌یابد. اکنون، پس از گذشت چهل دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه‌ فصل بلوغ، انتظار می‌رود که مسئولان با قدرت و ثبات ۵۷ و به ثمر نشستن آرمان‌های انقلاب عدالت، امنیت و گشایش در، هرچه تمام‌تر در راستای حفظ و ارتقای استقلال، آزادی علم و فناوری و غیره، مجاهدانه، عرصه‌های گوناگونی همچون اقتصاد مقاومتی بکوشند و به یقین این مهم جز با همراهی و حضور فعالانه مردم و نظارت همگانی وی، میسر نخواهد شد.

در این نامه تاکید شده است: بسی جای گله و تأسف دارد، نمایندگان مجلس که توقع میرفت به تأسی از امامین انقلاب و بنا به وعده‌های پیش از انتخاب‌شان، بدون ذرهای تعلل و واهمه مواضع خود را شفاف با مردم در میان بگذارند، فرصت‌های پیش آمده برای اجرای شفافیت را به سادگی از دست دادند و متاسفانه شاهد بودیم که تصویب این طرح مهم در نتیج‌های عدم همراهی تعدادی از نمایندگان، از دستورکار خارج شد. طبعا شفافیت آرا مطالبه‌ای به حق و اقل انتظار از سوی مردمی است که به مطالبه این نظام علقه داشته و در مسیر پیشرفت آن از هیچ تلاشی مضایقه ندارند و برای حفظ این انقلاب تا پای جان می‌روند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در تاریخ ۲۳/۷/۹۷ که موضوع شفافیت را به مثابه دستوری برای تمام ارکان نظام اسلامی دانستند، اینجانبان، جمعی از مردم شریف ایران، دانشجویان، تشکلات، احزاب و اقشار از وکلای، انجمن‌های اسلامی و جامعه اسلامی، انجمن‌های صنفی، نخبگانی تامل مطالبه داریم که طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس (طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس) پیش از تحلیف رئیس جمهور منتخب در دستور کار مجلس قرار گرفته شود و قاطعانه به تصویب رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =