شیوع کرونای دلتا در ۱۳۲ کشور جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه دلتا که سویه بسیار مسری ویروس کرونا می باشدتاکنون دست کم در ۱۳۲ کشور جهان شناسایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه دلتا که سویه بسیار مسری ویروس کرونا می باشد تاکنون دست کم در ۱۳۲ کشور جهان شناسایی شده است و بسیاری از نظام‌های بهداشتی جهان را تهدید می‌کند.

شمار موارد بستری در آمریکا در ماه گذشته سه برابر شده است که نشانه آشکاری از تشدید این بحران است. حتی اکنون از آمریکایی‌هایی که واکسن زده اند درخواست می‌شود دوباره در اماکن عمومی ماسک بزنند، به ویژه در مناطقی که میزان شیوع بالاست. مناطقی که میزان شیوع در آن‌ها بالاست در این تصویر با رنگ قرمز نشان داده شده اند.

همچنین فلوریدا بار دیگر به یکی از کانون‌های شیوع تبدیل شده است. این ایالت طی هفته گذشته از افزایش ۵۰ درصدی مبتلایان جدید خبر داد.

همچنین اخباری مبنی بر ابتلای افرادی می‌شنویم که هر دو نوبت واکسن کرونا را زده اند. اما بر اساس تازه‌ترین آمار و ارقام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، موارد ابتلا در افرادی که هر دو نوبت واکسن کرونا را زده اند، بسیار نادر است. این مرکز اعلام کرد از بیش از ۱۶۰ میلیون آمریکایی که تاکنون واکسن زده اند، حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر مبتلا و بستری شدند که قطعاً رقم بسیار کوچکی است و معادل ۴ صدم درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =