۸۹ تکفیری در شمال صحرای سینا به هلاکت رسیدند

ارتش مصر از هلاکت ۸۹ تکفیری در مناطق مختلف عملیاتی در شمال صحرای سینا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از آر تی، ارتش مصر امروز، یکشنبه از هلاکت ۸۹ نفر از عناصر تکفیری خطرناک در مناطق مختلف عملیاتی در شمال صحرای سینا خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرمانده کل نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب تلاش‌های مداومی که نیروهای مسلح برای پیگیری و هدف قرار دادن نیروهای تروریستی در تمامی جهات راهبردی دولت دارند، قهرمانان نیروهای مسلح موفق شدند حملاتی را به عناصر تروریستی به انجام رسانده و شماری عملیات منحصر به فرد را اجرایی کنند که در نتیجه آن، ۸۹ تکفیری خطرناک در شمال منطقه سینا به هلاکت رسیدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نتیجه عملیات‌های جنگی در مناطق عملیاتی، ۸ تن از نیروهای مسلح کشته و یا زخمی شدند.

در این بیانیه همچنین از کشف و ضبط شماری از تسلیحات و تجهیزات نظامی خبر داده شده است.

در این بیانیه آمده است: ۴۰۴ بمب در محورها و راه‌های اصلی و نیز ۴ کمربند علاوه بر کشف و نابودی ۵۹ موتورسیکلت که عناصر تکفیری از آن استفاده می‌کردند. کشف و منهدم شد؛ همچنان که ۵۲ خودرو که مورد استفاده عناصر تکفیری در اجرای عملیات تورریستی بود، منهدم شد.
در این بیانیه همچنین گفته شده است نیروهای گارد مرزبانی با همکاری نیروهای مهندسی نظامی، موفق به کشف و نابودی ۱۳ تونلی شدند که عناصر تروریستی از آن‌ها برای نفوذ به شمال منطقه سینا استفاده می‌کردند.

گفتنی است؛ این رویداد در حالی انجام شده است که نیروهای دریایی مصر نیز اقدامات رزمی خود و نیز حمایت از اهداف راهبردی و تأمین امنیت منافع اقتصادی مصر را تشدید کرده و اقدامات جستجو و امداد در دریای سرخ و مدیترانه را اجرایی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =