کنکور سراسری/ برق شریف؛ انتخاب اول رتبه ۹ کنکور ریاضی ۱۴۰۰

رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰ در مدرسه دولتی علامه حلی درس خوانده و می‌خواهد در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف درس بخواند.

ماهان بیهقی رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز  با اشاره به نحوه مطالعه دروس برای آزمون سراسری اظهار کرد: من در مدرسه علامه حلی ۴ درس خواندم و تمرکز اصلی مطالعه من روی کتاب‌های درسی بود؛ اما به دلیل آنکه تمرین کافی در این کتاب‌ها وجود نداشت از کتاب‌های تست استفاده می‌کردم. در کتاب‌های تستی که پیش از کنکور استفاده می‌کردم، مفاهیم آموزشی آورده نشده بود و تنها به دلیل کافی نبودن تمرین‌های کتاب‌های درسی از کتاب‌های تست استفاده کردم.

وی ادامه داد: رشته مهندسی برق را بیشتر از سایر رشته‌های گروه مهندسی دوست دارم و ترجیح می‌دهم در دانشگاه صنعتی شریف درس بخوانم.

رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰، تداوم و استمرار مطالعه دروس را عامل موفقیت خود در کنکور عنوان کرد و گفت: برخی از داوطلبان مطالعه دروس را در اواخر پاییز یا اوایل تابستان رها می‌کنند. اگر داوطلبان بتوانند در این بازه زمانی درس خواندن را ترک نکنند، پس از مدتی روی روال می‌افتند و در آینده مشکلی برای مطالعه دروس نخواهند داشت.

وی در زمینه میزان ساعات مطالعه روزانه دروس برای کنکور بیان کرد: میزان ساعات مطالعه روزانه من برای کنکور ۱۴۰۰ در ایام مختلف سال متفاوت بود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و حضوری نبودن مدارس، زمان بیشتری برای درس خواندن داشتیم. پیش از عید ۷ ساعت در روز را برای مطالعه کنکور در نظر گرفته بودم که پس از تعطیلان عید میزان مطالعات به ۱۰ تا ۱۱ ساعت در روز نیز رسیده بود.

بیهقی افزود: با توجه به اینکه آموزش‌های مدارس مجازی بود، نمی‌توانستم در یک سال اخیر موبایل را کنار بگذارم، اما ساعات استفاده شخصی آن را به نیم ساعت در روز رساندم.

وی به داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ توصیه کرد برای رسیدن به رشته و شغل مورد علاقه خود باید تعلل نکنند و از همین امروز درس خواندن را آغاز کنند، در طول یک سال مطالعه دروس خسته نشوند، درس خواندن را قطع نکنند و به صورت مداوم مفاهیم آموزشی را مرور کنند. داوطلبان اگر تصور می‌کنند در ابتدای مسیر نمی‌توانند ساعات زیادی را به مطاعه اختصاص دهند، بهتر است روزانه ۶ ساعت درس بخوانند و به مرود زمان سعات مطالعه خود را افزایش دهند.

کنکور سراسری/ برق شریف؛ انتخاب اول رتبه ۹ کنکور ریاضی ۱۴۰۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1105226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =