کنکور سراسری/ رتبه ۵ کنکور هنر: روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم

رتبه ۵ گروه آزمایشی هنر گفت: توصیه من به کنکوری‌ها این است که به هیچ عنوان از کتب کمک درسی استفاده نکنند و کتب درسی خود را به طور دقیق و عمقی بخوانند.

پروشا یوسف سیاه بندی رتبه ۵ کنکور گروه آزمایشی هنر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درباره دوران تحصیل خود در مقطع متوسطه دوم اظهارکرد: مقطع متوسطه را مدرسه غیرانتفاعی گذارندم و حدود ۵ تا ۶ ساعت در روزهای غیرتعطیل و روزهای تعطیل تقریبا ۱۱ الی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

وی افزود: من بیشتر کتب درسی خودم استفاده می‌کردم و در این مدت کمتر از کتب کمک آموزشی استفاده می‌کردم. البته در ۲ ماه اخیر از یک کتاب تست زنی مرتبط با کنکورهای سال‌های گذشته استفاده کردم. خوشبختانه دبیران مدرسه ما جزء بهترین دبیرهای کنکوری بودند به همین دلیل در این مدت در هیچ کلاس کمک آموزشی شرکت نکردم.

یوسف سیاه بندی ادامه داد: باتوجه به اینکه دبیران مدرسه بسیار خوب بودند و مشاوران تحصیلی نیز همگی برای مدرسه بودند، هیچ نیازی به شرکت در کلاس‌های کمک آموزشی خارج از مدرسه وجود نداشت.

وی گفت: هدفم این است که رشته گرافیک را در دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر انتخاب کنم.

رتبه ۵ کنکور هنر در پاسخ به این سوالی درباره احتمال مهاجرت به خارج از کشور تاکید کرد: من هیچ علاقه‌ای به مهاجرت ندارم و می‌خواهم در کشور خودم ادامه تحصیل دهم. با این حال اما هنوز تصمیم نهایی خودم را نگرفته‌ام. اگر شرایط فراهم باشد و بتوانم از پس هزینه‌های تحصیل بربیایم، ترجیح می‌دهم که داخل کشور بمانم.

یوسف سیاه بندی با بیان اینکه در طول دوران درس خواندن چندین بار احساس خستگی و ناامیدی کردم، اضافه کرد: نکته مثبت دوران درس خواندم این بود که به صورت جمعی همراه با دوستانم درس می‌خواندیم و همین موضوع سبب شد تا یک دیگر را تشویق کنیم؛ البته باید تاکید کنم که مشاور مدرسه بسیار با ما همراه بود به طوری که هربار احساس خستگی می‌کردیم، او با برنامه‌ریزی مناسب حال روحیمان را بهتر می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من به کنکوری‌ها این است که به هیچ عنوان از کتب کمک درسی استفاده نکنند و کتب درسی خود را به طور دقیق و عمقی بخوانند. همچنین با مشاور و دبیر خوب، درس‌های خود را با برنامه بخوانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =