آموزش تهیه دسر انبه

دسر انبه از انواع دسر های خوش طعم و متفاوت است که ساخت آن در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید این دسر را با مواد لازم ساده ای برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، انبه‌ میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است‌. طعم منحصربه‌فرد و خواص انبه آن را به ماده‌ای مناسب برای دسرها تبدیل کرده است. در بسیاری از دستورالعمل‌های دسرها انبه دیده می‌شود. انبه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به سلامت فرد کمک می‌کند.

مواد لازم:

شیر : سه پیمانه

انبه : دو عدد

آب سرد : ۱/۲ پیمانه

پودر ژلاتین : سه قاشق سوپخوری

خامه صبحانه : یک پیمانه

شکر : ۱/۲ پیمانه

وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ابتدا پودر ژلاتین و آب سرد را درون ظرفی مناسب بریزید و برای حل شدن و شفاف شدن پودر ژلاتین ظرف حاوی این پودر را روی بخار سماور و یا کتری قرار دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه دسر انبه پوست انبه ها را با کمک چاقو بگیرید.

سپس هسته انبه ها را بیرون آورید و آن ها را خرد کنید.

تکه های انبه را درون مخلوط کنید بریزید.

شیر و شکر را به تکه های انبه اضافه کنید و شیر و شکر را به خوبی با انبه های خرد شده مخلوط نمایید سپس وانیل و خامه را به مخلوط مواد دسر انبه اضافه کنید و مواد دسر را با خامه و وانیل مخلوط کنید. در این مرحله از دستور تهیه دسر انبه پودر ژلاتین حل شده را به مخلوط مواد دسر بیفزایید و دوباره مواد دسر را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

بعد از آماده شدن مایه دسر آن را درون قالب مخصوص دسر بریزید و روی قالب را سلفون بپوشانید سپس قالب دسر را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر انبه خودش را بگیرد و به خوبی سفت شود.

می توانید بعد از گذشت ۴ ساعت قالب حاوی دسر انبه را از درون یخچال بیرون آورید و دسر انبه را درون ظرف مناسبی برگردانید و آن را با کمک ترافل و چیپس شکلات و … به زیبایی تزیین کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =