طرز پخت ماهی سالمون با گوجه فرنگی گیلاسی

ماهی از غذاهایی است که متدهای پخت زیادی دارد. از جنوب تا شمال کشور هر کدام به شیوه‌ها و با چاشنی‌های مختلفی ماهی را طبخ می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، ماهی سالمون یکی از خوشمزه‌ترین ماهی‌ها می‌باشد. امروز قصد داریم روش‌ پخت و مزه‌دار کردن ماهی سالمون را آموزش دهیم.

ماهی از غذاهایی است که متدهای پخت زیادی دارد. از جنوب تا شمال کشور هرکدام به شیوه‌ها و با چاشنی‌های مختلفی ماهی را طبخ می‌کنند، اما ماهی سالمون کبابی یک وعده سرشار از پروتئین و پرخاصیت است که می‌خواهیم به طرز متفاوتی آن را مزه‌دار و طبخ کنیم.

مواد لازم:

ماهی سالمون کامل یک عدد

روغن‌زیتون دو قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

لیمو (قاچ شده) یک عدد

ریحان و جعفری تازه برای تزئین کردن به مقدار لازم

گوجه گیلاسی چند عدد

طرز تهیه:

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ماهی سالمون را به‌صورت درسته روی یک‌تخته قرار دهید. داخل آن را بازکنید و به‌وسیله قلم‌موی آشپزی تمام سطح آن را به روغن‌زیتون و شکر قهوه‌ای و مقداری نمک و فلفل آغشته کنید.

ماهی سالمون را داخل ظرف مناسب فر قرار دهید. گوجه‌های گیلاسی را روی ماهی بریزید و آن را حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. وقتی داخل ماهی حالت صورتی شد، یعنی پخته‌ است.

آن‌را از فر خارج کرده مقداری آب‌لیمو روی ماهی بریزید و داخل ظرف مناسب سرو کنید. لیموهای قاچ شده، جعفری و ریحان تازه را هم کنار ظرف برای تزئین بگذارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =