هواشناسی ایران | پیش بینی خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد / بارش پراکنده باران در بسیاری از استان‌ها

کارشناس هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان‌های شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی تا پایان هفته بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، دامنه های البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد، گفت: در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی گفت: روز سه‌شنبه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: در روز چهارشنبه برای برخی از نقاط شمال غرب کشور استان‌های قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گلستان به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: در پنج روز آینده در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور به ویژه در جنوب سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد .

این کارشناس هواشناسی درباره آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف و  در بعد از ظهر نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی رگبار باران رعدوبرق خواهد بود. بیشترین دمای پایتخت به ۳۶ درجه و کمترین آن به ۲۳ درجه می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =