وزیر کشور باید بر سیستم اداری کشور مسلط باشد/ اعضای دولت سیزدهم باید اهل همکاری با مجلس باشند

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر همسویی دولت و مجلس بر رأی اعتماد به وزرا گفت: مجلس در این مسئله سخت‌گیری کرده و حساسیت به خرج خواهد داد. اگر وزرای توانمندی معرفی شوند، تأیید شده اما اگر افراد، ضعیف و ناکارآمد باشند، رأی اعتماد نخواهند گرفت.

«جعفر قادری» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم گفت: چالش‌هایی چون کسری بودجه، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، معضلات سیستم بانکی، نبود عدالت اجتماعی، تورم، بیکاری، بهم ریختگی قوانین و وجود فساد در سیستم اداری، پیش روی دولت رئیسی قرار دارد.

قادری درباره ویژگی‌هایی که هیئت دولت سیزدهم برای مقابله با چالش‌ها باید داشته باشند گفت: رئیسی باید اعضای دولت خود را از میان افراد متخصص، مجرب، باانگیزه و سالم انتخاب کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرا باید اهل کار کردن باشند ادامه داد: اعضای دولت باید هماهنگ عمل کرده و بتوانند خودمحوری‌ها را کنار گذاشته و با مجلس همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کابینه دولت سیزدهم باید از افرادی تشکیل شود که تفکرات و مدیریت رئیس دولت را قبول داشته باشند افزود: اعضای هیئت دولت باید دارای ایده و طرح بوده و برای حل معادلات و مشکلات جامعه صاحب فکر باشند.

 مجلس به افراد ناکارآمد رأی اعتماد نمی‌دهد

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر همسویی دولت و مجلس بر رأی اعتماد به وزرا گفت: مجلس در این مسئله سخت‌گیری کرده و حساسیت به خرج خواهد داد. اگر وزرای توانمندی معرفی شوند، تأیید شده اما اگر افراد، ضعیف و ناکارآمد باشند، رأی اعتماد نخواهند گرفت.

قادری با بیان اینکه مجلس در عین حال که سعی کرده از رئیسی حمایت کند اما در پیگیری مطالبات مردم با کسی تعارف ندارد اظهار کرد: قوه مجریه تمام توان و ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا کابینه کارآمد، توانمند و متخصص تأیید شده و بتواند مشکلات کشور را رفع کند و افرادی که برای مشکلات جامعه راه حلی نداشته باشند رأی اعتماد از مجلس نخواهند گرفت.

وی درباره ویژگی‌های وزیر کشور گفت: وزارت کشور یک وزارت‌خانه کلیدی و حساس در دولت است و فردی باید در رأس آن قرار گیرد که بسیار توانمند بوده و بتواند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرها و دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر افراد ضعیف و ناکارآمد انتخاب شوند، نمی‌توانند به نمایندگی از دولت در استان‌ها تحرک و تحول جدی ایجاد کنند بنابراین دولت باید تلاش کند وزیر کشور را از میان اشخاص آشنا به مسائل عمرانی، امنیتی و سیاسی که جریانات کشور را شناخته و بر سیستم اداری تسلط دارد انتخاب کند.

قادری با بیان اینکه وزیر کشور باید فردی متخصص، توانمند و مجرب باشد تا بتواند از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها به خوبی استفاده کند افزود: وزیر باید بتواند به پیش‌برد کار استانداری‌ها کمک کند تا  این نهاد به عنوان رابط دولت و مردم باید بتواند کارها را با جدیت پیش ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =