نباید به اقتصاد دانش بنیان نگاه جزیره ای داشت

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در آیین امضای تفاهم نامه این دانشگاه و ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان بسیج گفت: یکی از مشکلات جدی اقتصاد دانش بنیان، نگاه جزیره ای به آن است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در آیین امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد و ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان بسیج که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی اقتصاد دانش بنیان، نگاه جزیره ای به آن است. برخی فکر می کنند که اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک سازمان باید این حوزه را پیش ببرد؛ در حالی که تمامی ظرفیت ها و بخش های کشور باید نقش خود را در اقتصاد دانش بنیان ایفا کنند زیرا این اقتصاد به گفته رهبر انقلاب، راه میان بر رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکتی بسیار مبارک در گام دوم انقلاب اسلامی است؛ امضای تفاهم نامه امروز، نقطه آغاز کار ما با کمیته مشترک بسیج خواهد بود. خوشبختانه دانشگاه آزاد دارای ظرفیت های مناسبی از جمله آزمایشگاه ها و کارگاه های بزرگ است که می توانیم از این ظرفیت ها، برای راه اندازی واحدهای تولیدی دانش بنیان استفاده کنیم.

ضرغامی ادامه داد: در اختیار دادن زیرساخت، بازار و توسعه صادرات، از جمله موضوعاتی است که می توانیم با همکاری بسیج، کشور رایک قدم به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105307

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =