راه اندازی مراکز تحقیقاتی دانش بنیان در سوریه

دبیر ستاد رشد و نوآوری دانش بنیان بسیج گفت: خوشبختانه مراکزی را با کمک مجموعه "میدان" در کشور سوریه راه اندازی کرده ایم تا ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان در این کشور نیز شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی حقی دبیر ستاد رشد و نوآوری دانش بنیان بسیج صبح امروز در آیین امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد و ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان بسیج که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: مجموعه ستاد رشد و نوآوری دانش بنیان بسیج مجموعه‌ای برای پیشبرد اقتصاد دانش بنیان است که با محوریت شرکت پیشگامان، شبکه حل مسئله را روی موضوعات اولویت دار کشور متمرکز می‌کند.

وی افزود: درواقع ما با به دنبال متمرکز کردن ظرفیت ها بر روی موضوعات اولویت دار هستیم. در چند سال اخیر نیز مجموعه سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام شده است که می توانیم آن را ادامه مسیر سرمایه گذاری مسئله محور بدانیم.

حقی ادامه داد: کار این ستاد پاسخ یابی برای نیازهای فناوری و سرمایه گذاری بر رروی طرح های دانش بنیان و فناور است.‌ما برای رشد و توسعه زیست بوم باید بین مجموعه هایی که برروی علم و فناوری کار می کنند، هم افزایی ایجاد کنیم. به همین دلیل آن هسته هایی که قابلیت تجاری سازی شدن دارند با استفاده از ظرفیت های موجود به سمت سرمایه گذاری و تجاری سازی حرکت خواهند کرد.

دبیر ستاد رشد و نوآوری دانش بنیان بسیج تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم در موضوعاتی مانند کشاورزی، گردشگری و... رویدادهایی را برگزار کنیم که هدف آن تجمع ظرفیت ها برای سرمایه گذاری در موضوعات اولویت دار است. ظرفیت اقتصاد دانش بنیان بسیج را در تمامی استان ها فعال کرده ایم و به دنبال ایجاد زیرساخت های مناسب برای این حوزه هستیم.

وی گفت: درحال حاضر ۷۰ مرکز تحقیقاتی در مراکز بسیج دانشجویی فعالیت دارند. بسیاری از طرح ها مجوزهای لازم را ندارند؛ اما قابلیت سرمایه گذاری و صادرات را دارند. ما سعی کرده ایم که بخشی از ظرفیت های خود را بر رروی تجاری سازی و بخش دیگر را به برروی ایجاد زیر ساخت های تجاری سازی این طرح ها متمرکز کنیم. خوشبختانه مراکزی را با کمک مجموعه "میدان" در کشور سوریه راه اندازی کرده ایم تا ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان در این کشور نیز شناسایی شود.

حقی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری سازی و سرمایه گذاری طرح ها و تولیدات فناورانه و دانش بنیان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =