کنکور سراسری/ رتبه ۵ انسانی: روانشناسی دوست دارم؛ اما علاقه خانواده‌ام حقوق است

رتبه پنجم علوم انسانی با بیان این که به احتمال زیاد می‌خواهم در رشته روانشناسی دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهم، گفت: علاقه شخصی من روانشناسی است؛ اما نظر خانواده‌ام به سمت حقوق است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه یکی از مراحل تعیین‌کننده زندگی هر جوان ایرانی است، به خصوص که رتبه برتر باشد و در همان انتخاب اولش پذیرفته شود. مشاوران تحصیلی معمولا به داوطلبان توصیه می‌کنند که برای انتخاب رشته به معیارهایی مانند علاقه شخصی، استعداد خود و بازار کار رشته توجه کنند؛ اما نباید فراموش شود که گاهی نظر خانواده‌ها هم‌جهت با نظر داوطلبان نیست.    

امیرمحمد باقری کرگشه رتبه پنجم گروه علوم انسانی کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان این که در مدرسه غیردولتی علوی تحصیل می‌کردم، اظهار کرد: امسال اولین باری بود که در کنکور شرکت می‌کردم.

رتبه پنجم علوم انسانی درباره استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی تصریح کرد: برای بعضی از درس‌ها مثل ریاضی و فلسفه مجبور بودیم که از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کنیم. چون باید تست زدن را تمرین می‌کردیم و پاسخ دادن تشریح سودی نداشت. همچنین در آزمون‌های برخی موسسات هم شرکت می‌کردم.

وی با اشاره به این که پاییز و زمستان سال دوازدهم به دلیل بیماری، هفته‌ها نتوانستم درس بخوانم، افزود: به همین دلیل، مطالعه‌ام خیلی پایین آمد. پس از آن سعی کردم تلاشم را بیشتر کنم و توانستم ساعت درس خواندنم را به ۲۰ ساعت در هفته برسانم.

باقری در ادامه خاطرنشان کرد: البته مدرسه انتظار ۴۰ ساعت مطالعه در هفته از ما داشت؛ اما من هیچ وقت نتوانستم بیشتر از ۳۰ ساعت در هفته درس بخوانم.

رتبه پنجم علوم انسانی در پایان با تصریح بر این که به احتمال زیاد می‌خواهم در رشته روانشناسی دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهم، اظهار کرد: علاقه شخصی من بخاطر هدفی که خودم دارم، روانشناسی است؛ اما نظر خانواده‌ام به سمت حقوق است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =