مقام روس: آمریکا علیه روسیه سیاه نمایی می کند

سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که نخبگان سیاسی و رسانه های آمریکا صرف نظر از اینکه چه دولتی در این کشور بر سر قدرت است، علیه روسیه سیاه نمایی می کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، نارشکین روز دوشنبه گفت: ما این واقعیت را درک می کنیم که با تلاش آمریکا و کشورهای غربی و در وهله اول نخبگان سیاسی و رسانه های این کشورها، علیه روسیه به اندازه قابل توجهی سیاه نمایی شده است.

 به گفته رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، نه فقط جمهوری خواهان بلکه دمکرات ها هم از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را بخاطر دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ژنو انتقاد می کنند.

وی افزود: آنها بایدن را بخاطر موافقت با دیدار در سطح عالی ،متهم به خیانت به منافع ملی می کنند. همینک نیز بایدن را متهم می کنند که در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ تحریم هایی را وضع نکرد.

نارشکین افزود: دمکرات ها در زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود با موفقیت از روحیه روسیه ستیزی استفاده کردند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که روابط خوب بین روسیه و آمریکا و غرب درکل امکانپذیر است اما نیاز به تلاش های بسیار گسترده دارد.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در همین حال خاطرنشان کرد که همکاری سازمان های اطلاعاتی در مسائل معینی همچون مبارزه با تروریسم، ضرورت برای چنین همکاری را اثبات می کند.

 به گفته نارشکین، روسیه با شرکای اروپایی ازجمله در مساله مبارزه با تروریسم بین المللی همکاری خوبی دارد.

روابط روسیه و کشورهای غربی پس از سال ۲۰۱۴ که دولت غرب گرا در کی یف پایتخت اوکراین به سر کار آمد و منطقه کریمه پس از برگزاری همه پرسی به روسیه الحاق شده و روس تبارهای شرق اوکراین قیام کردند، تیره شده است.

آمریکا بیش از ۱۰۰ بسته تحریم در عرصه های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده و اتحادیه اروپا هم تعدادی از شرکت های روسی و مقامها و اتباع روسیه را تحریم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =