جزئیات حریق در ساختمان ۶ طبقه تجاری میدان توحید

سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات حادثه آتش سوزی در یک ساختمان ۶ طبقه تجاری در محله میدان توحید را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه عصر امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان اداری تجاری واقع در میدان توحید نبش کوچه نادر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

ملکی بیان کرد: ۴ ایستگاه آتش نشانی همراه نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: آتش نشانان در مدتی کمتر از ۳ دقیقه به محل رسیده و مشاهده می‌کنند ساختمانی ۶ طبقه با کاربری اداری تجاری در قسمت پارکینگ در طبقه منهای ۱ آتش سوزی اتفاق افتاده و دود بسیار غلیظی از ورودی به بیرون متساعد شده و حجم زیای از دود نیز به طبقات نفوذ کرده بود.

ملکی گفت: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که در طبقه اول که دفتر آژانس هوایی بود کارمندان در وضعیت نا ایمنی گرفتار شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان همزمان با ورود به طبقه منهای ۱ برای خاموش کردن آتش مشغول نجات افراد شدند و در اولین اقدام نرده‌های محافظ پنجره را که جوش خورده بود و قابلیت باز شدن نداشت را بریده و با استفاده از نردبان دستی ۱۵ نفر از پرسنل دفتر را با سلامت کامل خارج کردند و به محل امن انتقال دادند.

ملکی اظهار کرد: آتش سوزی در طبقه منهای ۱ در داخل یکی از انبارها اتفاق افتاده ود یکی از انباری‌ها مملو از کارتن و ضایعات و ... بود که کاملا شعله ور شده بود.

وی بیان کرد: دو دستگاه خوروی پراید نیز داخل پارکینگ وجود داشت که شعله ور نشده بود، اما دود و حرارت به قدری بود که خسارت‌هایی را به این خودروها وارده کرده بود.

ملکی افزود: آتش نشانان آتش را خاموش کرده، از گسترش بیشتر و سرایت به طبقات بالایی جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: تخلیه دود و ایمن سازی انجام شد، خوشبختانه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و تا دقایقی دیگر آتش نشانان محل را تحویل عوامل انتظامی خواهند داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: در گذشته نیز این مسئله را چندبار اعلام کرده بودیم که به هیچ عنوان از نرده‌هایی که قابلیت باز شدن ندارند خصوصا نرده‌های جوشی در اماکنی که افراد تا دیرقت کار می‌کنند استفا ه نکنید.

ملکی در پایان گفت: بهترین شیوه استفاده از نرده‌های محافظی است که قابلیت بازشدن دارد، چرا که در صورت بروز حادثه‌ای مانند آتش سوزی آتش نشانان میتوانند نرده هارا باز کرده افراد را از این طریق خارج کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =