کیفیت بخشی در دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت قرار دارد

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: کیفیت‌بخشی در دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، هجدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان با هدف طرح و تصویب بودجه سال تحصیلی 1401-1400  در راستای ارتقاء کیفیت اموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار شد.
بطحایی در این جلسه با اشاره به سیاست گذاری و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در سال 99،  اظهار داشت: برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نیاز های کشور و با هدایت و راهبری دکتر طهرانچی آماده شده که بزودی ابلاغ می شود و شاهد رشد و پیشرفت روزافرون دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.
بطحایی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی درسال گذشته که متناسب با نیاز کشور بود، تاسیس دانشکده‌های مهارت و کارافرینی بود.
وی افزود: هدف از تاسیس دانشکده‌های مهارت و کارافرینی این است که  خروجی‌های آنها بتواند مستقیما وارد بازار کار شود. به این منظور سرفصل و محتوای اموزش هایی که در این اموزشکده ها به دانش آموزان ارائه می شود دقیقا متناسب با نیاز بازار اشتغال است و سعی شده فاصله بین آموزش و بازار سرمایه، اشتغال، تولید و خدمات به حداقل برسد.
همچنین علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان به بررسی عملکرد و دستاوردهای این استان پرداخت و اظهار داشت: با وجود شیوع موج های کرونا و به تبع آن تعطیلی مشاغل و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد یکی از دستاوردهای مهم این استان جذب دانشجو و رشد محسوس آمار دانشجویان بوده است.

در ادامه بطحایی در نشستی که با حضور علی طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان و روسا و معاونان واحدهای استان برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با پیشینه نسبتاً طولانی که بعد از انقلاب اسلامی دارد، در موقعیتی قرار گرفته که امروز ارتقای کیفیت را به عنوان استراتژی خود می‌داند و کیفیت بخشی را در اولویت قرارداده است.

بطحایی ادامه داد: اگر در گذشته به هر دلیلی دانشگاه آزاد اسلامی بنا را بر کمیت گذاشته بود، در سالهای اخیر این استراتژی تغییر کرده و رویکرد ارتقای کیفیت را در پیش گرفته است. 

وی با بیان اینکه دلایل بسیار زیادی برای این تغییر استراتژی وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل این است که در حقیقت ساختار جمعیتی برای تحصیل در دوره های آموزش عالی به شدت کاهش پیدا کرده است. 

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری، بوستان های تربیت در زنجان راه‌اندازی خواهد شد که تمامی مبانی این مدارس برگرفته از تعالیم و تربیت اسلامی است. یک مدرسه دیگر نیز در شیراز افتتاح خواهد شد. فضای این مدارس مبتنی بر سند تحول برگرفته از آموزه های تعالیم و تربیت اسلامی است و در آن ارزش های اخلاقی به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =