حمله به مقر شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در سوریه

منابع آگاه از حمله راکتی مجدد شب گذشته علیه یکی از مقرهای شبه‌نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، شب گذشته (دوشنبه - ۲ آگوست)، مقر استقرار نیروهای مسلح وابسته به ارتش آمریکا در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت. به دلیل کمربند امنیتی ایجاد شده در اطراف این منطقه، نمی‌توان از میزان خسارات وارد شده در این حمله اطلاع یافت.

خبرنگار خبرگزاری «اسپوتنیک» در «دیرالزور» طی گزارشی اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس که گفته می‌شود از اعضای قبائل عربی ساکن اطراف این منطقه بودند، با چندین راکت و آر پی جی، یکی از مقرهای شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) وابسته به آمریکا را در شهرک «الشحیل» هدف قرار دادند. این مقر، یکی از مقرهای  است که در اطراف میدان نفتی العمر قرار دارد که نیروهای اشغالگر آمریکایی از آن به عنوان پایگاه نظامی غیرقانونی استفاده می‌کنند.

به گفته منابع محلی، یک نقطه نظامی متعلق به شبه‌نظامیان قسد در نزدیکی خیابان اصلی هدف قرار گرفت و در پی آن نیروهای قسد به حالت آماده‌باش درآمدند و به صورت کورکورانه اقدام به تیراندازی کردند. همزمان پهپادهای آمریکایی نیز در منطقه به پرواز درآمدند تا تحرکات عاملان این حمله را رصد کنند و آن‌ها را تحت پیگرد و تعقیب قرار دهند.

بنا بر این گزارش، در پی این حمله، صدای آمبولانس‌ها و خودروهای امدادرسان در نقطه نظامی مذکور به گوش رسید. این در حالی بود که افراد مسلح نزدیک به آمریکا تمام تلاش خود را کردند تا نتایج این حمله فاش نشود.

همزمان با این حمله، نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنان در حال افزایش حمایت از پایگاه‌های نظامی خود در حومه شرقی دیرالزور هستند و منابع محلی به خبرنگار اسپوتنیک اعلام کردند که همزمان با پرواز بالگردهای آمریکایی در این منطقه، تجهیزات نظامی آمریکایی از خاک عراق به پایگاه این نیروها در میدان گازی «کونیکو» انتقال یافت.

بنا بر این گزارش، این تجهیزات نظامی شامل مهمات، موشک‌ها و تجهیزات نظامی دیگر بود که از مسیر بین‌المللی «اوتستراد» (الحسکه - دیرالزور) به این پایگاه نظامی انتقال یافت.

ارتش اشغالگر آمریکا و شبه‌نظامیان قسد، کنترل بزرگترین میدان‌های نفتی و گازی العمر و کونیکو در شرق سوریه را در دست دارند و از آن‌ها به عنوان پایگاه‌های نظامی که فعالیتهایشان در قاچاق و سرقت نفت سوریه را تسهیل می‌کند، استفاده می‌کنند.

اخیرا حملات راکتی متعددی علیه پایگاه‌های آمریکا و متحدان این کشور در خاک سوریه صورت می‌گیرد که بیانگر آغاز مرحله جدیدی در پرونده سوریه است و به گفته منابع سیاسی آگاه، این حملات دو سناریو را پیش روی واشنگتن قرار می‌دهد: خروج تدریجی آمریکا از منطقه یا انتقال نیروی بیشتر و تجهیزات نظامی جدید برای مقابله با این تهدیدهای روبه‌رشد.

پیشتر روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با بررسی افزایش حملات راکتی علیه تروریست‌های آمریکایی در سوریه و همپیمانانشان، نوشت: «هدف از تشدید حملات علیه پایگاه‌های آمریکا افزایش فشارها علیه واشنگتن است تا آمریکا فشارهای اقتصادی خود را کاهش دهد و حق سوریه در تثبیت حاکمیتش را بپذیرد».

منابع مذکور پیش‌بینی کردند که واشنگتن در مرحله آینده، گام‌هایی در راستای کاهش تحریم‌ها علیه سوریه بردارد تا این‌گونه دمشق را ترغیب کند که از حضور معارضان در عرصه سیاسی این کشور استقبال به عمل آورد.

در چنین شرایطی، شبه‌نظامیان قسد می‌دانند که در صورت خروج آمریکا از خاک سوریه بیشترین زیان عاید آن‌ها خواهد شد ازاین‌رو ضمن تکذیب وجود مقاومت مردمی علیه حضور آمریکا و نسبت دادن حملات علیه آمریکا به سازمان تروریستی داعش، تلاش دارد تا حمایت بیشتر غرب و آمریکا از نیروهایش در منطقه را تضمین کند و آمریکایی‌ها را مجاب کند که برای جلوگیری از تحرکات جدید داعش تا حداکثر زمان ممکن در سوریه باقی بمانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1105490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =