رشد ۳۰ درصدی تولید لوازم خانگی

گردان گفت: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد رشد تولید داخل لوازم خانگی داشتیم که این امر منجر می شود کالا با قیمت و کیفیت بهتر عرضه شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: از سال ۹۷ که برندهای خارجی به یکباره از بازار کشور خارج شدند، بازار با کمبود مواجه شد اما ظرف چند ماه تولیدکنندگان با افزایش تولید توانستند جای خارجی ها را پر کنند.

او ادامه داد: در گذشته ۷۰ درصد از بازار جذاب لوازم خانگی کشور را واردات بی رویه در دست داشت اما با خروج وارداتی ها از بازار در سال ۹۷ به یکباره ۷۸ درصد افزایش تولید داشتیم.

غزنوی گفت: لابی واردکنندگان بسیار قوی است و به هر نحوی شده می خواهند بازار ایران را در دست بگیرند باید تلاش کنیم از دستاورد خودکفایی در حوزه لوازم خانگی حفاظت کنیم.

در ادامه گردان مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در بخش لوازم خانگی بزرگ به خودکفایی رسیده ایم و در لوازم خانگی کوچک در بخش اصلی خودکفایی داریم.

او افزود: هم اکنون ۷۸ درصد رشد نسبت به برنامه داریم. در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد رشد تولید داخل لوازم خانگی داشتیم که این رشد تولید منجر می شود کالا با قیمت و کیفیت بهتر عرضه شود همچنین به بازار های صادراتی راه یابد.

گردان تصریح کرد: ۷۰ درصد از قطعه سازی جوابگوی نیاز داخل است و قطعات محدودی وارداتی  هستند که نیازی به داخلی سازی آنها نبوده است.

در ادامه هاشمی دبیر کل انجمن لوازم خانگی گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی برای مدت زمان محدود و منطقی ممنوعیت ورود کالاهای نهایی را خواستار شده و در این مدت هم  بنگاه های تولیدی از طریق توانمند کردن خود باید رضایت مشتری در داخل را جذب کنند و بعد از آن آزادسازی واردات صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =