هشت سال بی‌توجهی به مردم عامل بسیاری از مشکلات کشور / رئیسی دولت را در شرایط سختی تحویل می‌گیرد

نماینده مجلس شورای اسلامی بخش مهمی از بحران‌های کشور در این هشت سال را ناشی از عدم توجه به مردم و ارتباط نداشتن با آن‌ها دانست و گفت: اگر دولت در مسائل مختلف کشور توجه بیشتری به مردم می‌کرد و به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها داخلی باور داشت، کارها بسیار بهتر جلو می‌رفت و شرایط بهبود می‌یافت.

«محمدصالح جوکار» نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره عملکرد حسن روحانی در ۸ سال گذشته گفت: در این دوره دو دوره، دولت بیشترین توجه را به مسئله مذاکرات و برجام داشت و به کشورهای غربی دل بسته بود تا مذاکرات به نتیجه برسد و در نتیجه از تمام ظرفیت‌های دیگر غافل شد.

وی با بیان اینکه دولت توجهی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نداشت ادامه داد: در این سال‌ها مردم فراموش شدند و ارتباط دولت با مردم بسیار کم بود و در بسیاری از موارد فریاد مردم شنیده نشده و مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها و بحران‌هایی که به وجود آمد مانند مسئله خوزستان دیده نشد.

جوکار بخش مهمی از بحران‌های کشور را ناشی از عدم توجه به مردم و ارتباط نداشتن با آن‌ها دانست و افزود: اگر دولت در مسائل مختلف کشور توجه بیشتری به مردم می‌کرد و به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باور داشت، کارها بسیار بهتر جلو می‌رفت و شرایط بهبود می‌یافت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم استفاده از نیروهای کارآمد و کاردان یکی دیگر از مشکلات دولت یازدهم و دوازدهم بوده که در به وجود آمدن شرایط فعلی تأثیر به‌سزایی داشته است.

جوکار درباره چالش‌های پیش روی «سید ابراهیم رئیسی» در نتیجه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم گفت: رئیسی باید با مشکلاتی چون کسری ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه، بی‌ثباتی در بازار سرمایه که بسیاری از دارایی‌های مردم را از بین برد، تورم ۴۴ درصدی که مردم با آن مواجه هستند، نقدینگی بالا، مشکلات آب و برق و موج پنجم بیماری کرونا دست و پنجه نرم کند.

رئیسی دولت را در شرایط سختی تحویل می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم کشور را در شرایط مناسب و آرام تحویل نمی‌گیرد افزود: شرایط کشور بسیار سخت بوده و رئیسی برای مقابله با مشکلات باید افرادی کاردان، متخصص و دلسوز را در مسئولیت‌ها قرار دهد.

وی درباره صحبت‌های روحانی درباره قانون اقدام راهبردی مجلس مبنی بر اینکه مصوبه مجلس مانع رفع تحریم‌ها شد گفت: مصوبه مجلس منطبق بر چاچوب‌های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی است و بدون شک این قانون موضع دولت در مذاکرات را تقویت کرده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت این موضع گیری روحانی این است که بر دولت این تفکر حاکم بود که هر چه داریم بدهیم تا بلکه دشمن عقب بنشیند و بر اساس آن برجامی شکل گرفت که تمام دارایی هسته‌ای خود را از دست دادیم اما در نهایت هیچ چیزی به دست نیاوردیم.

جوکار با بیان اینکه طرف آمریکایی به دنبال آن است تا با ما توافقی انجام دهد که دوباره در آینده بتواند بر اساس آن برای ما مشکل ایجاد کند افزود: اینکه ما به مذاکرات مشغول شده و همه چیز خود را به چنین مذاکراتی گره بزنیم و از توانمندی‌های خود غافل شویم، خسران بوده و قابل قبول نیست.

وی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ مبنی بر اینکه دولت هر چه سریع‌تر کار خود را آغار کند گفت: بر اساس قانون، رئیس جمهوری بعد از مراسم تحلیف دو هفته فرصت دارد که کابینه خود را به مجلس معرفی کند و رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که با توجه به شرایط فعلی کشور، رئیسی هر چه سریع‌تر هیئت وزیران خود را تعیین کرده و با جدیت کار را آغاز کنند تا وقفه‌ای در مسائل کشور ایجاد نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =