دیدار رئیس جمهور سیزدهم با مهمانان خارجی مراسم تحلیف / رئیسی: باید روابط خود را در راستای منافع ملت‌هایمان فعال کنیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با مهمانان خارجی مراسم تحلیف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در دیدار خانم «بیسرا تورکویچ» وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین با تأکید بر اینکه از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورها و دفاع از مظلومان جهان است، اظهار داشت: رویکرد ما حفظ امنیت و رفاه در تمامی مناطق است.

بیشتر بخوانید:

کدام مهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیسی شرکت دارند؟

رئیس جمهور مناسبات و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین را دوستانه، ریشه دار و عمیق توصیف کرد و گفت:‌ زمینه تعامل و مبادلات اقتصادی گسترده‌ای بین دو طرف وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و در راستای منافع ملت‌های خود فعال کنیم.

رئیسی خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز بسیاری از اقداماتی که در دنیا انجام می‌شود، ضد حقوق انسان است و این اقدامات عمدتاً از طرف کسانی انجام می‌شود که به ظاهر پرچمدار و مدعی حقوق بشر هستند.

خانم «بیسرا تورکویچ» وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره قدردان مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم و آمادگی داریم سطح مناسبات و روابط خود را با تهران هر چه بیشتر گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین خاطر نشان کرد: بوسنی خود را در کنار و حامی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی می‌داند.

دیدار آیت‌الله رئیسی با دبیر کل اتحادیه آلبا

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار دبیرکل «اتحادیه بولیواری ملل آمریکای ما» (آلبا) نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه آلبا از ارزش‌های مشترک برخوردار هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای عضو این اتحادیه بیش از پیش تقویت کند و این کار را در راستای ارزش‌ها و مواضع مشترک دو طرف ارزیابی می‌کند.

رئیسی بر ضرورت همکاری دوجانبه تصریح کرد و اظهار داشت: ضروری است با برنامه‌ریزی و طراحی مناسب سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را در عرصه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای استکباری و زیاده‌خواه جهان تلاش ملت‌های مستقل و آزادیخواه را ضدارزش دانسته و در مقابل آن توطئه می‌کنند، اظهار داشت: بی‌تردید فعال شدن هر چه بیشتر سطح همکاری ایران و کشورهای آمریکای لاتین می‌تواند آمریکایی‌ها و سایر مستکبرین را منفعل کند.

«ساچا سرخیو لورمتی سولیز» دبیرکل اتحادیه آلبا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه به نمایندگی از ۹ کشور عضو این اتحادیه در تهران حضور یافته و با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هدف اتحادیه «آلبا» این است که روابط بین کشورهای عضو آلبا و جمهوری اسلامی ایران را هر چه بیشتر ارتقا دهد.

وی خاطر نشان کرد: ایران و اتحادیه آلبا از مشترکات فراوانی برخوردار بوده و هر دو به دنبال دفاع از استقلال و حق حاکمیت ملت‌ها و ایستادگی مقابل زیاده خواهی های آمریکا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =