مرکز جدید انتقال خون شهریار افتتاح شد

مرکز جدید انتقال خون شهریار صبح امروز با حضور فرماندار شهریار نورالله طاهری، شهردار شهریار، بهزاد کاویانی و مدیرکل انتقال خون استان تهران مهدی زاده افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران مرکز جدید شهریار که با همکاری فرماندار این شهرستان و حمایت مالی شهرداری شهریار آماده و تجهیزشده است صبح امروز با حضور فرماندار، شهردار شهریار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران انتقال خون استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در این مراسم ضمن تشکر از استاندار، فرماندار، شهرداری، شورای شهرو تمام افرادی که در راه اندازی و تجهیز این مرکز با انتقال خون همکاری کرده اند گفت: سه بیمارستان شهریار با ۴۰۰ تخت فعال و مراکز درمانی اسلامشهر و شهر قدس از این به بعد به راحتی می توانند خون و فراورده های مورد نیازشان را از این مرکز تهیه کنند، بی اینکه ناچار باشند مسیر طولانی را تا مرکز انتقال خون وصال تهران طی کنند.

وی ضمن تاکید بر گسترش مراکز انتقال خون شهرستانها گفت: یک هزار و ۳۴۷ واحد فراورده از ابتدای سال تا کنون در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان شهریار توزیع شده است که با راه اندازی این مرکز جدید توزیع فراورده و پخش خون بیش از پیش در این شهرستان گسترش می یابد.

مهدی زاده گفت: این مرکز جایگزین کانکس ۶ تخته افتتاح شده در سال ۸۸ می شود و با ظرفیت ۲ برابر و فضایی مناسب شان اهدا کنندگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

بنا براین گزارش، پیش بینی شده است که این مرکز به زودی فراوری و پخش خون و فراورده های آن در این شهرستان و بیمارستانهای اطراف را بر عهده می گیرد.

شهردار شهریار بهزاد کاویانی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل انتقال خون استان تهران، فرماندار و اعضای شورای شهر که در جانمایی، تجهیز و راه اندازی این مرکز تلاش و همکاری کرده اند گفت: کانکسی که پیش از این مرکز انتقال خون این شهرستان بود در خور مردم نبودو با پی گیری های شایان تقدیر استاندار، شهرداری منطقه یکی از املاک خود را با مصوبه شورای شهر در اختیاراداره کل انتقال خون استان قرار داد و این مرکزبا مساحت ۳۴۰ متر در اختیار اهدا کنندگان خون قرار گرفت و انتقال خون در شهریار صاحبخانه شد.

بهزاد کاویانی از توافق برای تخصیص قطعه زمینی برای احداث ساختمانی مستقل جهت تاسیس انتقال خون این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه و توزیع خون مورد نیاز غرب تهران از طریق این مرکز انتقال خون تامین خواهد شد و موافقت فرمانداری و شورای شهر نیز در این زمینه اخذ شده است.

نور الله طاهری فرماندار شهریار نیز ضمن ابراز مسرت از تسهیل وضعیت اهدای خون شهروندان گفت: تلاش تمامی دست اندرکاران این پروژه شایان تقدیر است. از اعضای شورای شهر، مدیر کل انتقال خون استان تهران، فرماندار و تلاشگران انتقال خون شهریار تشکر می کنم که این محل مناسب را تجهیز و راه اندازی کردند تا خواسته مردم عملی شود، وی تاکید کرد: در آینده نیز قرار است اعتبارات و مکان مناسبی برای ساخت یک ساختمان مستقل انتقال خون در اختیار این اداره قرار گیرد.

وی افزود: تحقق وعده پخش خون و فراورده غرب تهران می تواند زمان طولانی تهیه این ماده حیاتی برای بیمارستانها را به ۱۵ دقیقه کاهش دهد.وی ابراز امید واری کرد که این تلاشها خیر و برکت و خدمت به مردم این شهرستان را در پی داشته باشد.

گفتنی است؛ شهرستان شهریار با ۷۴۴ هزار و ۲۱۰ نفر جمعیت ۳۴۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳۸۴ تخت فعال بیمارستانی دارد.

در سال گذشته در شهرستان شهریار۱۵ هزار و ۴۳۱ واحد اهدای خون ثبت شد که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۶ واحد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بود.

از ابتدای سال جاری تا کنون نیزدر این شهرستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد خون اهدا شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۲ واحد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =