اروپایی‌ها با سیاست‌های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی نکنند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با انریکه مورا از مواضع سه کشور اروپایی و بی عملی آنها در قبال بدعهدی های آمریکا در سال های اخیر انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کشورمان به تهران آمده است، بعد از ظهر چهارشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات نمود.

در این دیدار، با توجه به مسئولیت انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در شش دور مذاکرات اخیر در وین، ظریف با اشاره به سوابق مذاکرات منتهی به برجام و مسائل و مشکلاتی که در اثر عدم حسن نیت و بدعهدی های آمریکا در روند اجرای برجام ایجاد شد، به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط پرداخته و چالش های موجود در مذاکرات احیای برجام را مورد اشاره قرار داد.

ظریف در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های آقایان بورل و مورا در مذاکرات اخیر، از مواضع سه کشور اروپایی و بی عملی آنها در قبال بدعهدی های آمریکا در سال های اخیر انتقاد کرده و خواستار آن شد که اروپایی ها به واقعیات توجه بیشتری نموده و با سیاست های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی ننمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =