قالیباف: مبارزه با تروریسم در گرو همکاری کشورهای منطقه است

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای ازبک خود بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای رفع چالش‌های مشترک از جمله تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد باقر قالیباف در دیدار با نورالدین جان اسماعیل‌اوف رییس مجلس ملی جمهوری ازبکستان با اشاره به مناسبات خوب میان دو کشور، خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان تهران و تاشکند شد.

قالیباف با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای رفع چالش‌های موجود اظهار کرد: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر از جمله موضوعات مهم منطقه است که با همکاری همه کشورها امکان‌پذیر است.  

قالیباف اهمیت بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی را یادآور شد و گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور می‌توانند تسهیل کننده مناسبات و تقویت و تحکیم تعاملات فیمابین باشند.

رییس مجلس ملی جمهوری ازبکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران گفت: اقدامات مجالس دو کشور در گسترش روابط فیمابین سازنده است و ازبکستان آماده هرگونه همکاری در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی است.

اسماعیل‌اوف بر آمادگی کشورش برای همکاری با ایران و دیگر کشورهای منطقه برای حل مسائل و چالش‌های مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =