آموزش آشپزی / دلمه سیب زمینی

مواد اولیه این دلمه بسیار در دسترس است و کمی با دلمه‌های دیگر فرق دارد اما طعم و مزه بسیار خوبی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، دلمه سیب زمینی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و خوش طعم است که شما می‌توانید این غذا را در منزل برای خانواده خود به راحتی تهیه کنید.

مواد لازم:

دلمه سیب زمینی

پیاز۱ عدد

رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری

جعفری (ساطوری شده)۲ قاشق غذا خوری

گوشت (چرخ شده)۲۰۰ گرم

سیب زمینی (درشت و گرد)۴ عدد

زعفران (اختیاری)به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست کنده و بشویید سپس با کارد تمیزی حدود یک سوم آن را ببرید (ان را به دو نیمه غیر مساوی تقسیم کنید) و داخل قسمت بزرگتر را با کمک قاشق و کارد خالی کنید.

در ظرف مناسبی پیازها را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا نیمه سرخ شود و ادویه و گوشت چرخکرده را به آن اضافه کرده و خوب تفت هید تا مواد کاملا سرخ شود؛ و سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید تا با آن‌ها مخلوط شده و سرخ شود. در انتها جعفری ساطوری شده را به مواد اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن مواد را از روی حرارت بردارید.

حالا سیب زمینی‌ها را با مواد پر کرده و قسمت کوچکتر را روی سیب زمینی قرار دهید و آن‌ها را در ظرف مناسبی بچینید و تا حد ممکن فاصله کمتری بین دلمه‌ها باقی بگذارید (اگر فاصله زیاد باشد ممکن است دلمه‌ها وا بروند).

در ظرف کوچکی مقداری روغن را داغ کرده و رب را در روغن کاملا سرخ کنید؛ و مقداری آبجوش به آن اضافه کنید تا قل بخورد. سپس سس را به آرامی روی دلمه‌ها بریزید و اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بپزد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =