آموزش آشپزی / پیراشکی خرما

تنظیم کلسترول خون، اختلالات روده، مفید برای قلب و عروق، تسکین یبوست و... از خواص بی‌شمار خرما هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، پیراشکی خرما بسیار خوشمزه است و خیلی راحت درست میشود. در عرض یک دقیقه می توانید آن را سرخ کرده و میل کنید. البته یک عصرانه مقوی برای بچه ها نیز می باشد. پس حتما این پیراشکی ها را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی خرما بدون خمیر مایه:

تخم مرغ ۲ عدد

ماست نصف پیمانه

جوش شیرین یک قاشق غذاخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

روغن ۳ قاشق غذاخوری

آرد به مقدار لازم

مواد لازم برای داخل پیراشکی

خرما (بدون هسته) ۲۵۰ گرم

 مغز بادام ۱۰۰ گرم

پودر نارگیل دو قاشق سوپ خوری

هل  1/2 قاشق چایخوری

کره ۳۰ گرم

طرز تهیه پیراشکی خرما با گردو و دارچین

ابتدا ماست را داخل کاسه بریزید و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا جوش شیرین فعال شود و ماست کمی پف کند. سپس تخم مرغ و روغن مایع را اضافه کنید و در انتها نمک را بیفزایید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس آرد را به تدریج اضافه کنید. میزان آرد گفته نشده زیرا بسته به آب‌خور آرد شما ممکن است میزان‌های مخلتفی آرد مصرف شود. تا جایی آرد را اضافه کنید که خمیر وسط کاسه جمع شود. سپس به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود. خمیر پیراشکی ما آماده شده است بدون آنکه نیاز به استراحت داشته باشد.

ابتدا هسته خرما را بگیرید و به دلخواه می‌توانید پوست آن را هم جدا کنید. برای جدا کردن پوست خرما باید آن را ۳ دقیقه در آب در حال جوش ریخته و بلافاصله زیر آب سرد بگیرید تا پوست آن به راحتی جدا شود. شکر و دارچین را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید. گردوها را به اندازه دلخواه خرد کنید.

مقداری از خمیر را برداشته و پهن کنید و روی آن از مخلوط شکر و دارچین، یک عدد خرما و گردو قرار دهید. به دلخواه به خمیر شکل دهید.

برای سرخ کردن پیراشکی داخل یک تابه مقداری روغن بریزید تا داغ شود. سپس دانه دانه پیراشکی‌ها را داخل روغن قرار دهید تا کاملا سرخ و طلایی شوند. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. اگر دوست دارید این پیراشکی را در فر تهیه کنید روی پیراشکی‌ها را با قلم‌مو زرده تخم مرغ بزنید و به دلخواه کنجد بپاشید. در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =