95 هزار فرهنگی واجد شرایط بازنشستگی

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در حال حاضر 95 هزار فرهنگی واجد شرایط بازنشستگی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش درباره تعداد فرهنگیانی که امسال بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر 95 هزار فرهنگی واجد شرایط بازنشستگی داریم اما تعدادی از این دسته از فرهنگیان، مدرک فوق لیسانس و دکتری دارند و می توانند تا 35 سال به خدمت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه برخی فرهنگیان در آستانه بازنشستگی، شرایط استمرار خدمت را دارند و علاقه‌مند هم هستند که ادامه خدمت دهند، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که 50 تا 60 درصد فرهنگیان در آستانه بازنشستگی، استمرار خدمت داشته باشند.

سلیمان‌زاده درباره وضعیت حقوقی نیروهای نیروهای خدماتی، گفت: برای افزایش حقوق این گروه تلاش‌های خوبی صورت گرفت اما به علت مشکلاتی که ضوابط و قوانین بود، امکان افزایش حقوق در احکام کارگزینی وجود نداشت.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کمک کرد و بودجه‌ای را تخصیص داد و مبلغی را به عنوان اضافه کار به آنها پرداخت کردیم که امیدواریم استمرار یابد و ماه‌های دیگر هم پرداخت شود تا زمانی که مشکل حکم برطرف و وضعیت معیشتی این گروه هم بهبود یابد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: برای بازگشایی مدارس، پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود و در این راستا سناریوهای مختلفی طراحی شده است و قرار نیست همه در یک روز وارد مدرسه شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان گروه بندی شده و معلمان بر اساس ضوابط تدریس می‌کنند. دوماه به بازگشایی داریم و آخرین تصمیمات در شهریور ماه اتخاذ می‌شود که مدارس باید با چه آیتم‌ها و پیش‌فرض‌هایی را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =