اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان کاهش یافت

در ابتدا در کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهاد شد که متاسفانه در ادامه این رقم به ۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، علی‌اکبر بسطامی در جریان سلسله نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر با موضوع آینده‌نگاری منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی (اصول مطالبات و پایداری منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی) که با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و برخی از شرکای اجتماعی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: نظام بودجه‌ریزی کشور ما با نظام پرداخت حقوق هماهنگ نیست و در واقع مطابق با عدالت نیست.

بیشتر بخوانید:

ماجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان از حرف تا عمل

افزایش ۲.۵ برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی تصریح کرد: متاسفانه در نظام برنامه‌ریزی حقوق و مزایا براساس قدرت چانه‌زنی بسته می‌شود و همین امر مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی تقریبا از سال ۵۶ – ۵۷ همیشه طلب‌هایی را از دولت‌ها داشته است و این موضوع تا به امروز ادامه داشته است و این در حالی است که نباید هم حقوق جامعه تامین اجتماعی پایمال شود افرادی که در سخت‌ترین روزها کار می‌کنند.

بسطامی گفت: در ابتدا پیشنهادی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ برای تامین اجتماعی در نظر گرفته شد قرار بود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شود که متاسفانه این رقم به ۱۰۰ هزار و در ادامه به ۹۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و در لحظه آخر نیز ۸۹ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۰ میلیون به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تأمین اجتماعی ارتباط دارند و امیدواریم دولت جدید و مجلس دست در دست هم اقدامات موثرتری را برای جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی فراهم کنند چرا که فاصله ما با افق دیده شده برای این سازمان بسیار زیاد است.

وی اظهار امیدواری کرد: مطالبات به حق جامعه هدف تامین اجتماعی مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

بسطامی گفت: البته مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبار همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در مجلس مدنظر قرار داشت که البته این مسئله در حوزه‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =