دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه حل مسئله باشد

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه حل مسئله باشد، گفت: باید نیازهای هر استان شناسایی شود و با نیازسنجی درست رشته‌های متناسب با استان‌ها دایر شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی به ریاست علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها و معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در واحد بجنورد برگزار شد.

سروری مجد در این جلسه با تبریک روز مباهله گفت: ارزش روز مباهله کمتر از عید غدیر نیست و به تعبیر قرآن کریم و نزول آیه «انفسنا» حضرت علی (ع) جان پیامبر است. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه حل مسئله باشد، به عبارتی باید نیازهای هر استان شناسایی شود و با نیازسنجی درست رشته‌های متناسب با استان‌ها دایر شود. مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی پیگیری‌های بسیار خوبی برای ایجاد رشته‌های جدید داشته‌اند. 

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آموزش مجازی در این دانشگاه زودتر از دانشگاه‌های دولتی در زمان شیوع کرونا آغاز شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمان شیوع کرونا در تولید و توزیع محصولات ضدعفونی و ماسک در شهرها و حتی روستاها خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرده است.

وی به افتتاح طرح واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در روز عید غدیر خم طرح واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات تهران افتتاح شد. همچنین روز گذشته شاهد افتتاح قرارگاه جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بودیم. هدف این است تا پایگاه مستقلی برای واکسیناسیون دانشگاهیان و مردم عادی توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود.

 معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ادامه سخنان خود افزود: زمین‌های کشت آستان قدس رضوی در حال افزایش است که امید است با پیگیری‌های مسئولان این سطح زیر کشت بیش از پیش افزایش پیدا کند.

سروری مجد با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی در سطح استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وجود حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام یوسفی امام جمعه اسفراین می‌تواند در شکل‌گیری و توسعه مسائل فرهنگی بسیار غنیمت باشد.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و واحد بجنورد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های واحدهای دانشگاهی استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی دارای سه واحد بجنورد، شیروان  و اسفراین و مرکز جاجرم است. 

وی افزود: تعداد داوطلبان تحصیلات تکمیلی در استان در سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که متوسط جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی این استان حدود ۳۳ درصد بوده است که وضعیت قابل قبولی در جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی داشته است.

مرادی اظهار کرد: دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی حدود ۵۶ درصد کل استان را تشکیل می‌دهند که به عبارتی از هر پنج دانش آموخته استان سه نفر دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاهی استان گفت: با افزایش ۵۹ رشته گرایش به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی هم اکنون در این استان ۲۷۱ رشته تحصیلی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105779

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =